חדשות

האיגוד לרפואת ילדים: "הפרטת שירותי הבריאות לתלמידים הוכחה ככישלון חרוץ"

מזכ"ל האיגוד ד"ר צחי גרוסמן: "משרד הבריאות חייב להחזיר אליו את האחריות לבריאות התלמידים בבתי הספר"

האיגוד הישראלי לרפואת ילדים מתייצב נגד הפרטת שירותי הבריאות לתלמידים – וקרא אתמול (יום ג') למשרד הבריאות להחזיר מיד את שירותי הבריאות לתחום אחריותו.

תלמידה (אילוסטרציה)

הפרטת שירותי הבריאות לתלמיד (אילוסטרציה)

בפברואר האחרון, בעת שבתי החולים ומרפאות הילדים קרסו מעומס חולים בשפעת, קרא האיגוד הישראלי לרפואת ילדים למשרד הבריאות להכניס את החיסון נגד שפעת למוסדות החינוך - ובכך להקל על העומס הכבד על רופאים, מרפאות וצוותים מקצועיים - השורר בחודשי החורף.

"מחקרים שנערכו בשנים האחרונות קובעים באופן חד משמעי שהדרך הנכונה ביותר להבטיח אחוזי היענות גבוהים לחיסון היא דרך מתן החיסונים בבתי הספר ובגני הילדים", נאמר במכתב ששיגר האיגוד למשרד הבריאות.

"מסיבה זאת החליט האיגוד הישראלי לרפואת ילדים לעשות כל שיידרש על מנת שמשנת הלימודים הבאה, יחוסנו כל הילדים ובני הנוער במסגרת מוסדות החינוך".

באיגוד הישראלי לרפואת ילדים טוענים כי בשנים עברו, החיסון בבתי הספר הוכיח את עצמו בצורה יעילה נגד מחלות-עבר - כמו שיתוק ילדים ואדמת.

"כיום מערכת החיסון בבתי הספר מהווה המשך טבעי לטיפות החלב בכל הנוגע לחיסונים. לכן יש להפעיל מדיניות זו גם כנגד השפעת", נאמר בהודעת האיגוד.

מזכ"ל האיגוד ד"ר צחי גרוסמן, אמר: " הפרטת שירותי הבריאות לתלמיד הוכחה ככישלון חרוץ. אין לי ספק שעל משרד הבריאות להחזיר אליו את האחריות לבריאות התלמידים וגם לחסן אותם במסגרת מוסדות החינוך. רק בדרך זו נוכל להשיג את מטרתנו ואחוז הילדים המחוסנים יעלה בחזרה".

השבוע העלו שבעה חברי כנסת דרישה להפסיק את הפרטת שירותי הבריאות לתלמידי בתי הספר – לאחר שהוברר מעל לכל ספק שהיא נכשלה.

עוד בנושא:
משרד הבריאות: נכשלה הפרטת שירותי הבריאות לתלמידי בתי הספר

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חיסונים,  שפעת,  חיסונים ילדים
תגובות