חדשות

ערכות בדיקות איידס חדשות ומהימנות יותר יספקו תוצאות בתוך דקות

ממחרתיים יתחילו להשתמש בישראל בערכות "קומבו" שהן רגישות ואמינות יותר. על פי הערכת משרד הבריאות בישראל כ-7,000 נשאים של נגיף האיידס

החל מיום חמישי 1.9.11 יוחלפו כל הערכות לבדיקות דם לאיידס בישראל לבדיקות מדור חדש ורגיש יותר. כך הודיע היום (ג') משרד הבריאות.

הערכות החדשות, מסוג "קומבו", מקצרות את פרק הזמן שבין ההידבקות בנגיף האיידס לבין המועד שבו ניתן לגלות את הנגיף בבדיקת דם. הערכות החדשות ישמשו לבדיקות הדם השגרתיות לאיידס. השימוש בהן - לאחר הזדהות ותוך שמירה על כללי החיסיון הרפואי המלאים - ייעשה במרכזי האיידס ובמרפאות קופות החולים. בדיקות לאחר הזדהות יבוצעו ללא תשלום. גם קבלת התוצאות באמצעות הערכה החדשה תהיה מהירה יותר והנבדק (ואם יש צורך גם רופאו) יקבל את תוצאותיה תוך כמה דקות.

עד כה אישר המשרד לבצע בדיקות רק לאחר הזדהות, והנבדק קיבל את התוצאה כמה ימים לאחר נטילת דגימת הדם. כעת, משרד הבריאות יתיר לראשונה לבצע בדיקות איידס גם באופן אנונימי. אדם שיבקש להיבדק באופן אנונימי יידרש למסור מספר טלפון כדי שאפשר יהיה לאתרו במקרה הצורך.

הבדיקות האנונימיות והמהירות במרכזי האיידס ובמרפאות המיוחדות יהיו כרוכות בתשלום. משרד הבריאות מסר עוד כי באמצעות ערכת ה"קומבו" הבדיקה היא אמינה יותר. ההזדהות מאפשרת לוודא שהנשאים יקבלו טיפול מיידי ומיטבי.

במשרד הבריאות מעריכים שבישראל חיים כיום כ-7,000 נשאים של הנגיף. שיפור מערך הבדיקות נועד להגדיל את מספר בדיקות האיידס לבעלי סיכון גבוה להידבקות, במטרה לזהות את הנגיף בשלב מוקדם ככל האפשר. זיהוי כזה יצמצם את מעגל ההדבקה ויוביל לטיפול מוקדם יותר בנשאים.

לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות בנושא

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  איידס,  האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית
תגובות
דוד
28.05.2012, 14:23

האם אפשר להזמין ערכת בדיקה לאיידס בצורה אנונימית