חדשות

אידלמן: "יש למצוא דרך להחזיר את המתמחים לעבודה ובראש מורם"

יו"ר הר"י הוסיף כי "המתמחים הם אנשים ערכיים שכוונותיהם טובות. המערכת זקוקה להם". מתמחים בבית החולים שיבא הודיעו כי פתחו בשביתת רעב

מאבק הרופאים - מתמחים מפגינים (צילום: יח''צ הר''י)

מאבק הרופאים - מתמחים מפגינים (צילום: ששון תירם)

יושב ראש ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן הביע תקווה היום (יום א') בראיון ל"קול ישראל" כי תמצא דרך לפיה הרופאים המתמחים ישובו לרפואה הציבורית ובראש מורם". ממלא מקומו ד"ר צאקי זיו-נר אמר כי "יש דברים שניתן יהיה לשנות בעתיד בעבודה השוטפת". שניהם קראו למתמחים לשוב לעבודה סדירה.

ד"ר אידלמן הוסיף כי "כל העת יש עדיין דיונים עם כל הרופאים בכל מה שנוגע להסכם ולכל אורך הדרך ידעו כולם מהן דרישות ההסתדרות הרפואית". עוד ציין ד"ר אידלמן כי ההסכם עם האוצר מאפשר לתקן ולשפר סוגיות לא מעטות שקיימות ברפואה הציבורית בישראל וגם להשקיע בה. הוא קרא למתמחים לשוב לעבודה סדירה ואמר כי הם אנשים ערכיים שכוונותיהם טובות. "הרפואה הציבורית זקוקה להם".

ד"ר זיו-ניר ציין כי אין להשלות את המתמחים שאפשר לשנות את ההסכם שנחתם. הוא קרא למתמחים ללמוד את פרטיו. לדעתו, חילוקי הדיעות אינם מהותיים

בתוך כך, אמר סגן שר האוצר יצחק כהן, בתגובה להחלטת בית הדין הארצי לעבודה, כי נוצר חלון הזדמנות של חודש ימים שבמסגרתו הר"י תסדיר את מהות ההסכם שנחתם בינה לבין המדינה. מרבית תביעות המתמחים פתורות בהסכם עצמו וסביר להניח, שהם אינם מודעים לכך.

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו)  קראה לוועדת הבריאות בכנס לקיים ישיבה דחופה כדי לבחון את הסכמי השכר עם הרופאים באופן היסטורי. ״המתמחים הם עמוד השדרה של מערכת הבריאות והטיפול בחולים. שכרם איננו מספק. מערכת בריאות חזקה דורשת תקציבים גדולים יותר ותגמול סביר לעושים במלאכה", אמרה. "כולם צריכים לזכור כי מערכת ציבורית טובה תחסוך לציבור הרבה כסף שהולך כיום על רפואה פרטית". היא קראה לסגן שר הבריאות, שר האוצר ומנכ"לי המשרדים להיפגש עם המתמחים ולשמוע את דרישותיהם.

סגן שר האוצר יצחק כהן: מרבית תביעות המתמחים פתורות בהסכם עצמו וסביר להניח, שהם אינם מודעים לכך

מוקדם יותר היום, כיבדו הרופאים המתמחים את החלטת בית המשפט והתייצבו לעבודתם. עם זאת, עשרות רופאים בבתי החולים איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר ומאיר בכפר סבא, הגישו מחדש מכתבי התפטרות, באופן אישי ועצמאי. הרופאים הביעו אכזבתם מהחלטת בית הדין והודיעו כי הם שוקלים את צעדיהם. במסתפר בתי חולים נערכו אסיפות מתמחים מיוחדות לדיון בהחלטת בית הדין. מספר מתמחים בבית החולים שיבא אף הודיעו כי פתחו בשביתת רעב.

נושאים קשורים:  חדשות,  צאקי זיו נר,  מחאת המתמחים,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות