חדשות

פרופסור ז'ק מישל סיים את תפקידו כיו"ר ועדת הלסינקי המוסדית בהדסה

לכבוד האירוע נערך בביה"ח הדסה יום עיון בנושאי אתיקה. את פרופסור מישל תחליף פרופסור טובה חצ'ק-שאול

המרכז הרפואי הדסה עין-כרם נפרד אתמול (יום ג') מפרופסור ז'ק מישל שסיים את כהונתו כיו"ר ועדת הלסינקי המוסדית. לכבוד האירוע נערך יום עיון מיוחד לרופאים.

פרופסור מישל נחשב למומחה בעל שם עולמי במיקרוביולוגיה קלינית והוא מבכירי המנהלים במערכת הרפואה בישראל. הוא עמד בראש הוועדה כעשור, והיה חבר בה למעלה מ-35 שנה.

פרופסור מישל עלה מצרפת והצטרף להדסה לפני 41 שנה, וכיהן שם בתפקידים בכירים. הוא היה מנהל הדסה הר-הצופים במשך כ-15 שנה.

(מימין) ד"ר מישל וד"ר אידלמן (צילום: הדסה)

(מימין) ד"ר מישל וד"ר אידלמן (צילום: הדסה)

את מקומו בראשות ועדת הלסינקי המוסדית תמלא מעתה בהתנדבות פרופסור טובה חצ'ק-שאול, עד לא מכבר מנהלת המחלקה הפנימית בהדסה הר-הצופים.

מנכ"ל הדסה, פרופסור שלמה מור-יוסף ברך את פרופסור מישל ואמר: "לוועדת הלסינקי תפקיד מרכזי בקידום המחקר הרפואי, תוך שמירה ודקדוק בזכויות וברווחת החולה. כל זאת הנחיל פרופסור מישל לאורך שנים". יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ציין בברכתו שחתן האירוע תרם רבות לרפואה ולמחקר בישראל, והביע תקווה שעוד ימצא את הדרך להמשיך ולתרום לחברה הישראלית.

פרופסור אסא כשר מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב הרצה באירוע על אתיקה ברפואה הישראלית. הוא התריע על כמה מחדלים אתיים, כך כינה אותם, שקיימים בחברה הישראלית: "לא ייתכן שבמדינת ישראל מעוגנים בחוק עקרונות לעריכת ניסויים בבעלי-חיים, ואילו הצעת החוק המגדירה את זכויות המתנדבים לניסויים בבני-אדם - עודנה מתעכבת", אמר. בהקשר למחאה החברתית ציין פרופסור כשר כי אין זה מתקבל על הדעת שבמדינת ישראל נגזר דינו של אדם למוות, מאחר שאיננו יכול לממן תרופות.

יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית בישראל ומנהל היחידה להפרעות תנועה במחלקה לנוירולוגיה בהדסה, פרופסור אבינועם רכס, התייחס בדבריו ל"אמת והשקר במחקר הרפואי". הוא הצביע על ניסיונותיהם של חברות התרופות לעוות תוצאות מחקרים - כשמדובר במיליוני דולרים מבחינת הרפואה הפרמצבטית.

עוד נשאו דברים באירוע החגיגי פרופסור דינה בן-יהודה, ראש המערך להמטולוגיה בהדסה עין כרם, פרופסור אבי ישראלי, המדען הראשי של משרד הבריאות ופרופסור יוסף קרקו, מנהל היחידה לפרמקולוגיה קלינית בהדסה עין-כרם.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופסור שלמה מור יוסף,  אתיקה רפואית,  ועדת הלסינקי,  פרופסור ז'ק מישל,  המרכז הרפואי "הדסה",  פרופ' ליאוניד אידלמן,  פרופ' אבינועם רכס,  פרופ' דינה בן-יהודה
תגובות