חדשות

משרד הבריאות החליט להקדים הקצאת תקנים למתמחים גם במרכז הארץ

מנהלי המרכזים הרפואיים והמעסיקים התבקשו להעביר להנהלת משרד הבריאות את רשימת המחלקות שבהן יש צורך בהקצאת תקנים למתמחים כדי להפחית את מספר התורנויות

משרד הבריאות הודיע אתמול (יום ב') כי החליט להקדים את הקצאת התקנים החדשים גם בבתי החולים במרכז הארץ לצורך הפחתת מספר התורנויות שמבצעים המתמחים, וזאת בהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות הרפואית, המעסיקים והאוצר ב-25 באוגוסט.

על פי ההסכם, יוקצו יותר תקני רופאים מתמחים לאיוש המחלקות בבתי החולים כדי להפחית את מספר התורנויות שהם מבצעים ל-6 בחודש לכל היותר. אמנם נקבע כי תקני המתמחים יוקצו תחילה לבתי החולים בפריפריה (לפי רשימת בתי החולים שהוגדרו כך בהסכם) ולאחר 18 חודשים יוקצו גם למרכז, אולם נוכח ההתפטרויות ומשום שהוברר כי קיימים מוקדים בבתי החולים במרכז שבהם מבצעים מתמחים יותר מ-8 תורנויות בחודש, החליטה הנהלת המשרד להקדים את הקצאת התקנים גם למחלקות אלו.

במכתב שנשלח לכל מנהלי בתי החולים במרכז הארץ הם נתבקשו להעביר בדחיפות למנהל הרפואה את רשימת המחלקות שבהן מבצעים המתמחים 8 תורנויות ומעלה בממוצע בחודש. המנהלים גם התבקשו לציין את מספר המומחים והמתמחים במחלקות.
הקצאת התקנים, הדגיש משרד הבריאות, מיועדת למתמחים בלבד, וועדת ליווי, שבה חברים כלל המעסיקים והר"י, תעקוב אחר איוש התקנים על-פי כללים שנקבעו ועל-פי קצב הורדת התורנויות.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תקנים,  תורנויות מתמחים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות