חדשות

רישיונו של רופא שלא מילא אחר הנהלים הרפואיים הותלה ל-3 חודשים

ועדת משמעת קבעה כי "הפגין במעשיו ומחדליו התנהגות שאיננה הולמת רופא והתרשל במילוי תפקידו"; השופט סטרשנוב אימץ ההחלטה

רישיונו של רופא שביצע שורה של מעשים שאינם על-פי הוראות החוק ונהלים רפואיים הותלה ל-3 חודשים.

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, הממונה על אמצעי המשמעת במקצועות הרפואיים, אימץ החלטה שקיבלה ועדת משמעת בת 3 חברים (ד"ר מיכל דור, פרופסור יעקב גוזל ועו"ד יגאל חיות), שדנה בקובלנה שהגיש המשנה למנכ"ל משרד הבריאות כנגד הרופא, ד"ר נורברט קורלנד.

ממכתב הקובלנה שבו פורטו המעשים והמחדלים שיוחסו לרופא ושהוגש באוגוסט 2011, עולה כי הרופא עלה מצרפת, פתח מרפאה פרטית של רופא כללי וגם הציג עצמו למטופלים כרופא אורתופד, ריאומטולוג ומומחה לכאב. ב-2008 ייבא תרופה בשם גואיפינזין (ניתנת למטופלי פיברומיאלגיה) כחומר גלם שממנו רקח בעצמו קפסולות, ללא אישור משרד הבריאות ובניגוד לפקודת הרוקחים. את הקפסולות הנפיק למטופלים שונים ללא אישר מנהל התרופות ואף זאת בניגוד להוראות פקודת הרופאים. עוד נטען נגדו, כי מסר מרשמים למטופלים בניגוד להתוויות של התרופה ואף ביצע ניסוים קליניים מבלי שקיבל אישור מ"ועדת הלסינקי" וממשרד הבריאות.

בקובלנה נאמר כי התנהגות זו אינה הולמת רופא ויש בה רשלנות במילוי תפקידו. ועדת המשמעת שדנה בעניין בכמה ישיבות הרשיעה את הרופא, הגם שלא נטען כי גרם נזק למטופלים. במהלך הערעורים שהגיש טען, כי מאז שהתגלתה הפרשה מרפאתו קרסה והמטופלים חדלו לבקר בה. הוא עובד בימים אלה כרופא שכיר בקופת חולים לאומית ובמלר"ם.

ועדת המשמעת התחשבה בנסיבות אישיות וגם בזמן שחלף מאז החלה הפרשה להתגלגל, אבל קבעה כי האינטרס הציבורי במקרה הזה עולה על האינטרס הפרטי ולכן המליצה על התליית רישיון הרופא שלו ל-3 חודשים והשופט בדימוס אימץ את ההחלטה ואף הורה לפרסמה.

משרד הבריאות מסר, כי בעקבות ערעור נוסף שנדחה – התליית הרישיון נכנסה לתוקף ב-16 בנובמבר.

נושאים קשורים:  חדשות,  ועדת הלסינקי,  רפואת כאב,  ניסויים,  התליית רשיון,  נהלים רפואיים
תגובות
יעקב רודוי
18.11.2014, 00:04

מדובר באדם שהתחזה לרופא מומחה. עסק ביצור תרופה מבלי שיש לו את הידע ההסמכה והתנאים, כל אחת מהעבירות הנל עלולה לסכן חיי אדם, הוא היה מודע לכך ומבחירתו עשה זאת.
העונש המגוחך שנגזר עליו מעורר גיחוך ומעציב, ומראה עד כמה השופט בדימוס אמנון שסטרסנוב אינו מבין בנושאים בהם הוא פוסק

אלון
18.11.2014, 07:47

התליית הרשיון איננה העונש העיקרי. ההליך המשמעתי איננו חלופה להליך פלילי ואזרחי בערכאות הרגילות.

גרגאוי מנסור-רופא משפחה
18.11.2014, 07:50

עונש מגוחך ביותר, בגלל נסיבות אישיות,תמוה מאוד.

יוסף
20.11.2014, 07:40

לא מפתיע איתי . יש הרבה מרפאות שאמורות להיות תחת פיקוח משרד בריאות מעסקים למשל רופאים כלליים כמומחים במקצעות רגישות .
למשל יש מרפאה פסכיאטרית במשלוש- אשר מעסיקים רופאה כמיוצג כמומחה בפסכיאטריה למבוגרים אך עדיין לא עבר שלב א . בנסוף כבר כמעט נסה לעבור כ 10 פעמים ללא הצלחה .
מה נגיד על זה ?
למי לפנות?