חדשות

פיזיותרפיה מיד לאחר כאב גב תחתון מורידה שיעור סיבוכים ועלות הטיפול

כך מצא מחקר אמריקאי שנמשך שנתיים, ועקב אחרי סובלים מאפיזודת כאב גב תחתון שטופלו בתוך שבועיים על ידי פיזיותרפיה, לעומת מי שהטיפול בהם נדחה

כאבי גב תחתון (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שנעשה בארה"ב ופורסם בשבוע שעבר בכתב העת BMC Health Services Research, ממחיש את חשיבות טיפולי הפיזיותרפיה בכאבי גב תחתון כבר בשלב המוקדם.

לפי המחקר, הטיפול התומך חייב להינתן בעקבות אפיזודה של כאב גב תחתון (LBP) אקוטי ועם זאת לא ספציפי. המחקר בדק את ההיבט הכלכלי של הנושא במשך שנתיים של טיפול.

במעקב שנמשך שנתיים התברר, כי המטופלים נזקקו באופן מובהק לפחות בדיקות הדמיה מתקדמות, זריקות לעמוד השדרה המותני או ניתוחי עמוד שדרה מותני

צוות המחקר ניתח נתונים לגבי 122,723 מטופלים שהגיעו לרופא ראשוני בעקבות אירוע של LBP. הם נשלחו לטיפולי פיזיותרפיה ל-90 יום. מבין אלו, 24% קיבלו את הטיפול כבר בתוך 14 יום מאז הפנייה לרופא הראשוני.

במעקב שנמשך שנתיים התברר, כי מטופלים אלו נזקקו באופן מובהק לפחות בדיקות הדמיה מתקדמות, זריקות לעמוד השדרה המותני, ניתוחי עמוד שדרה מותני – והם חוו פחות אפיזודות של LBP – לעומת אחרים שקיבלו שילובים אחרים של טיפולים תומכים במועדים שונים.

כן התברר, שהוצאות הטיפול הרפואי הקשור ב-LBP בקרב המטופלים שעברו פיזיותרפיה בשלב מוקדם ירדו ב-60% לעומת אלו שסבלו מ-LBP אבל הטיפול הפיזיותרפי שניתן להם נדחה או בוצע באיחור.

"פיזיותרפיה צריכה להיות במקרה הזה נקודת פתיחה לטיפול באפיזודות של LBP, משום שיש לכך השלכות חיוביות מובהקות", הדגיש ראש צוות המחקר ד"ר ג'ון צ'ילדס, ממערך שירותי הבריאות של הצבא האמריקאי.

לדיווח על המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  כאב גב תחתון,  LBP,  פיזיותרפיה
תגובות