חדשות

ועד רופאי "הדסה": ליצמן הבהיר כי היועץ המשפטי אינו מתנגד למינוי פרופ' רוטשטיין

כך דיווח היום (א') העיתון הכלכלי "דה-מרקר", על רקע הדיונים לגבי מינויו של מנכ"ל בית החולים "שיבא", פרופ' זאב רוטשטיין, לעמוד בראש "הדסה"; משרד היועץ העביר מכתב למנכ"לי הבריאות והאוצר, בו הוא מבקש מהם להיפגש עם פרופ' רוטשטיין לפני שימליצו עליו לתפקיד

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם (צילום: יח"צ)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: יח"צ).

ועד הרופאים במרכז הרפואי "הדסה" הפיץ אתמול לחבריו הודעה, בה נכתב כי סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, הבהיר לחברי הוועד כי מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין למנכ"ל הקבוע של "הדסה" ייצא לפועל בקרוב. לפי הודעת הוועד, שהובאה בדיווח בעיתון הכלכלי "דה-מרקר", "סגן השר הודיע כי קיבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, שאיננה מונעת זאת. ח"כ ליצמן צופה שבתוך ימים ספורים התהליך יושלם".

מינויו של פרופ' רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הקבע של המרכז הרפואי "הדסה" נתקל בקשיים בשבועות האחרונים, עקב חוות דעת שליליות מצד נציבות שירות המדינה והחשבת הכללית במשרד האוצר על מעורבותו של מנכ"ל "שיבא" בחריגות בנייה בבית החולים ובנוגע לפרשת הניתוחים הפרטיים ב"קלאס קליניק". ההכרעה בעניין הועברה לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין.

ועד הרופאים ב"הדסה" חזר והדגיש, כי הוא רואה בחיוב את מינויו של פרופסור רוטשטיין לתפקיד. "הבענו את תמיכתנו והערכתנו על צעדיו", ציטט "דה-מרקר" את תגובת הוועד להודעתו של ליצמן בדבר המינוי הקרוב, "ונתנו את ברכתנו לכניסתו של פרופסור רוטשטיין למשימה הקשה והחשובה של הצעדת הדסה לדרך חדשה. אנחנו יודעים שהרבה עבודה עוד לפנינו, אך שמחים לקראת מאבקים ענייניים, ומקווים שתקופת המאבקים האישיים תדעך, ואווירה חדשה תופיע".

ועד הרופאים ב"הדסה": "נתנו את ברכתנו לכניסתו של פרופסור רוטשטיין למשימה הקשה והחשובה של הצעדת הדסה לדרך חדשה"

לפי העיתון, ביום חמישי העבירה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, מכתב למנכ"ל משרד הבריאות המיועד, משה בר סימן-טוב (שייכנס לתפקידו השבוע) ולמנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בו פרשה את מכלול השיקולים, הטענות והבעיות המשפטיות שמינויו של פרופסור רוטשטיין למנכ"ל הדסה עלולים לעורר. "ניתן לתמוך בצעד הזה רק אם נסיבות המינוי חריגות באופן המצדיק את ההחלטה", כתבה זילבר, לפי הדיווח.

"דה-מרקר" מסר עוד, כי עו"ד זילבר כתבה עוד: "החלטתכם הסופית המנומקת בעניין מועמדותו של פרופסור רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל בית החולים הדסה, תובא בפני היועץ המשפטי לממשלה, לשם בחינת סיכויי עמידתה בביקורת שיפוטית אפשרית".

המשנה ליועץ המשפטי: "החלטה המאשרת את מועמדותו של פרופסור רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה אינה חפה מקשיים וכרוכה בסיכון משפטי"

במכתב מפרטת עו"ד זילבר את הסוגיות שעלולות להקשות על המדינה להגן על המינוי אם תוגש עתירה לבג"צ, ומציינת כי "החלטה המאשרת את מועמדותו של פרופסור רוטשטיין לתפקיד מנכ"ל הדסה אינה חפה מקשיים וכרוכה בסיכון משפטי".

עו"ד זילבר, כך על -פי הדיווח, ביקשה משני המנכ"לים להיפגש עם פרופסור רוטשטיין ולאפשר לו להשיב על כל הטענות, "ולאחר מכן לתת את החלטתם המנומקת". זילבר מציינת במכתבה את ניהולו המקצועי של פרופסור רוטשטיין, שהוביל את בית החולים "שיבא" לכך שאינו נמצא בגירעון ומצבו טוב ביחס לבתי חולים אחרים, את ניסיונו הרב בתחום ואת היכרותו המעמיקה עם מערכת הבריאות.

כמו כן, צינה את עמדתם של ראשי משרד הבריאות "אשר הם הנושאים באחריות הציבורית הרחבה לניהולה התקין והמיטבי של מערכת הבריאות הציבורית בישראל", וסבורים כי רוטשטיין הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד מנהל "הדסה".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  ועד רופאי הדסה,  פרופ' זאב רוטשטיין,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  היועץ המשפטי לממשלה,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות