משולחנו של עורך ה- IJP

משולחנו של עורך ה-IJP: גליון מספר 52/3

דבר עורך העיתון החדש פרופ' שטראוס ופירוט המאמרים בגליון

מכתב (אילוסטרציה)
מכתב (אילוסטרציה)

הגליון המתפרסם של ה-Israel Journal of Psychiatry עומד בסימן פרידה מהעורך הותיק של עתוננו, פרופ' דוד גרינברג. תחת ניצוחו בעשרים ושלוש השנים האחרונות ה-IJP התפתח בצורה מרשימה, וזכה הן לתפוצה והן להערכה של איכותו וחדשנותו – בארץ ובעולם.

באופן טבעי אם כן, מאמרי המערכת הפעם הינם: מאמר פרידה מרגש של פרופ' גרינברג, ומאמר תודה שלי ממנו. את הערכתנו הרבה לפרופ' גרינברג נמשיך להביע בהזדמנויות נוספות, ואנו יודעים כי ימשיך להנחותנו ולהדריך אותנו כמיטב נסיונו וכשרונו.

בחוברת החדשה:

בפינה בשם "פוקוס קליני", דיק ולוריא מתארים מצוקה רגשית בקרב מבקשי מקלט ומהגרי עבודה. בנוסף, הינץ ובורקוסקה מוורשה מראים שפגיעות בזיכרון העבודה הוויזואלי ובזיכרון המילולי וכן סימנים שליליים וחיוביים הינם מנבאים משמעותיים לתפקוד לקוי.

שרירא ועמ' חוקרים כיצד תחושת משמעות בחיים ורגשות חיוביים קשורים להסתגלות ללחץ. גרובר וליכטנברג מתארים מקרה מעניין הקשור לליצנות רפואית ופסיכוזה.

בפינה על "פסיכיאטריה והיסטוריה", יש שני מאמרים מעניינים מפולין – אחד על גורל הפסיכיאטרים הפולנים תחת הכיבוש הגרמני במלחמת העולם השנייה, והשני על האגודה הישראלית פולנית לבריאות הנפש.

חלק של החוברת מוקדש ל"פסיכיאטריה והצבא":

שובל-צוקרמן ועמ' מתארים יעילות התערבות קבוצתית מוקדמת לחיילי מילואים, ואוזנור ועמ' חוקרים תסמינים פסיכיאטרים ואיכות חיים בקרב אנשי צבא המשרתים בחו"ל.

ולבסוף, בפינה חשובה על "פסיכיאטריה וכושר", נץ ועמ' מדווחים על כושר לב-ריאות ותפקוד קוגניטיבי בקרב מבוגרים המשתתפים בתכנית שיקום לב, ושחר-מלאך ועמ' בודקים יעילות של פעילות גופנית כאוגמנטציה לטיפול תרופתי נוגד דיכאון בקרב מאושפזים הסובלים מדיכאון.

בגליון תמצאו – כרגיל – גם את תקצירי המאמרים בעברית. אנו מקווים שנמשיך להביא לחברי האיגוד ג'ורנל מעניין ורלוונטי לכולם. שינויים חדשים ומעניינים ימשיכו לזרום.

לגיליון המלא - לחץ/י כאן

פרופ' ישראל שטראוס, עורך ה-IJP

נושאים קשורים:  משולחנו של עורך ה- IJP
תגובות