חדשות

בריטניה מזהירה מהתפרצות מחודשת של חצבת ושנית בעקבות התנגדות לחיסונים

לדברי רשויות הבריאות באי הבריטי, קמפיין שהושק ב-2013 הגדיל את שיעורי הילדים המקבלים את החיסון המשולש, אולם מאז חלה עלייה בשיעורי החולים בחצבת

חיסון משולש לילדים (צילום: אילוסטרציה)

רשויות הבריאות בבריטניה דיווחו בסוף השבוע על הופעתן מחדש - ובהיקף ניכר - של המחלות חצבת ושנית (סקרלטינה). אנשים שלא התחסנו נגד חצבת נקראו להתחסן עתה. כמו כן מיועדת ההודעה לגורמי הרפואה, במטרה לעורר את המודעות למחלות, מאחר שמעט מאוד מקרים נראו באי הבריטי בעשורים האחרונים.

רופאים רבים, במיוחד צעירים, לא ראו חולי שנית בעשורים האחרונים ועתה יש להדריכם כיצד לאבחן ולנהל את המחלה

בתחלואת השנית נרשם שיא כבר ב-2014, לאחר שהיא כמעט והוכחדה בשנת 1969. לאחר תקופה קצרה של האטה  במספר המקרים החדשים, נרשמה הופעה מחדש שלה בהיקפים גדולים. מאז ספטמבר האחרון נרשמו בבריטניה 6,157 מקרים חדשים של חולי שנית, והצפי הוא שעד אמצע אפריל יצטרפו עוד 600 מקרים.

גם החצבת "הרימה ראש", נמסר, ונרשמת בה עלייה בתחלואה. מאז פברואר נרשמו 20 מקרים חדשים, ו-12 אובחנו בלונדון. המחלה תוקפת את קבוצת הגיל 40-14 שלא חוסנו בעבר בחיסון המשולש (MMR – חצבת, אדמת, חזרת). מקרב הצעירים שבהם, רבים לא חוסנו בשל התנגדות הוריהם לחיסונים.

בשנים 2014 ו-2015, למשל, נרשמו 103 ו-91 מקרים חדשים של חצבת, בהתאמה. הרשויות טוענות כי מספר זה דווקא היה נמוך תודות לקמפיין ציבורי ב-2013 שקרא לאזרחים להתחסן בחיסון המשולש. מאז חלה נסיגה בהיקפי ההתחסנות.

שנית היא בדרך כלל מחלת ילדות (גילאי 8-2). המחלה נגרמת על-ידי חיידק סטרפטוקוק מקבוצת A. אין נגדה חיסונים למניעה אבל הטיפול במחלה הוא באמצעות אנטיביוטיקה ובמקרים רבים באמצעות אמצעי תברואה. אחת הבעיות, ציינה רשות בריאות הציבור בבריטניה, היא שרופאים רבים, במיוחד צעירים, לא ראו חולים כאלו בעשורים האחרונים ועתה יש להדריכם כיצד לאבחן ולנהל את המחלה, בכלל זה חינוך תלמידי בתי ספר וילדי גן לשמירה על היגיינה ונטילת ידיים תכופה.

ההודעה הבריטית מדגישה, כי חלק מהמחלות הללו, שבתחילת המאה הקודמת נחשבו קטלניות, חוזרות כיום גם באזורים שונים בארה"ב בגלל שיעורי התחסנות נמוכים בקרב צעירים.

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  חצבת,  שנית,  סקרלטינה,  חיסונים,  התנגדות לחיסונים,  NHS
תגובות