חדשות

אושרה תוכנית להרחבה משמעותית של "שערי צדק" בעוד שני עשורים

הוועדה המקומית בירושלים לתכנון ולבנייה אישרה את התכנית, שתגדיל פי ארבעה את שטחו של בית החולים; העירייה: ההחלטה תואמת המדיניות שלא לבנות בתי חולים חדשים בירושלים, אלא להרחיב הקיימים

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

עיריית ירושלים אישרה באחרונה את התכנית להרחבת המרכז הרפואי "שערי צדק". האישור ניתן לאחר דיון שבו נשמעו התנגדויות להרחבה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

העירייה מסרה אתמול (א'), כי השלב הראשון של התכנית נועד להגדיל את שטחו של המרכז הרפואי ב-300 אלף מ"ר (מעבר ל-100 אלף מ"ר שבו הוא פועל כבר כיום), שיכללו הגדלת שטחים עבור המרכז הרפואי, הוספת שלושה בניינים חדשים, מגורי סטודנטים וסגל וכן שטחי מסחר, מלונית וחניון.

תכנית הרחבת בית החולים מיועדת להתממש במהלך 25-20 השנים הקרובות

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר בעקבות החלטת הוועדה כי "הרחבת בית החולים “שערי צדק” תאפשר להרחיב בו את המחקר הרפואי לצד שיפור הטיפול בחולים, כאשר המטרה היא לפתח בירושלים את תחומי הרפואה". לדברי ברקת, ההרחבה היא חלק מתכנית הפיתוח "ירושלים 2020",

"“אחד התחומים המרכזיים שסומנו בתכנית פיתוח העיר", ציין ברקת, "הוא תחום הבריאות, הרפואה והמחקר והפיתוח במדעי החיים שבהם יש לירושלים יתרון יחסי. היעד הוא להפוך את ירושלים למובילה עולמית ברפואה".

השטחים שיוקצו להרחבת "שערי צדק" הם בשדרות הרצל פינת רחוב בייט בשכונת בית הכרם. פרויקט ההרחבה תוכנן על ידי משרדי האדריכלים קולקר, עופר רובינשטיין וכן שלמה אהרנסון (אדריכלות נוף). השטח הכולל של מתחם בית החולים ישתרע על 83 דונם.

תכנית הרחבת בית החולים מיועדת להתממש במהלך 25-20 השנים הקרובות, והשלב השני בה להרחבה נוספת של בית החולים מתוכנן על שטח שידוע בירושלים כ"מגרשי ביתר" - שהוא מדרום לתחום התכנית הנוכחי.

לדברי העירייה, התכנית לוותה בבדיקה סביבתית ותואמה עם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. היא תואמת את עקרונות תכנית המתאר החדשה של העיר שקבעה כי בירושלים לא יוקמו בתי חולים חדשים נוספים אלא יש להרחיב את בתי החולים הקיימים נוכח הגידול הצפוי באוכלוסייה.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  עיריית ירושלים,  הרחבה,  החלטה
תגובות