חדשות

"יש אנשים ראויים בוועדת סל הבריאות. הכי בכירים ברפואה ונציגי ציבור ראויים"

כך אמר היום שר הבריאות יעקב ליצמן, לפי דיווח ב"כלכליסט"; ליצמן הדף את הביקורת על כך שנמנע מינויה של רויטל טופל-חבר לוועדה, וציין כי השופטת בדימוס הילה גרסטל "תדע לשמור על החולים לא פחות ממישהי כזו או אחרת"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ריבוי מינויים מחסידות גור. צילום: הדס פרוש / "פלאש 90")

השופטת בדימוס הילה גרסטל, ששימשה כנציבת הביקורת על הפרקליטות, תהיה חברה בוועדת סל התרופות; כך גילה היום (ב') שר הבריאות יעקב ליצמן, בכנס שקיימה קופת חולים "מאוחדת". על הכנס דיווח העיתון "כלכליסט".

השופטת בדימוס גרסטל תהיה חברה בוועדה במקום סמנכ"לית משרד הבריאות לפיקוח על קופות החולים, רויטל טופר-חבר. היחסים בין טופר-חבר לשר הבריאות הינם מתוחים מאז הואשם ליצמן בכך שצעק עליה ו"גירש" אותה מחדרו. טופר-חבר הייתה חברת הוועדה בשנים קודמות.

בדיווח ב"כלכליסט" נמסר כי ליצמן אמר בכנס: "יש אנשים ראויים בוועדת הסל. הכי בכירים ברפואה ונציגי ציבור ראויים. הוספנו את השופטת לשעבר גרסטל כחברה בוועדה. היא לכל הדעות תדע לשמור על החולים לא פחות ממישהי כזו או אחרת. אינני מתערב בסל ואני מעניק לוועדה את כל הכלים והסמכות להחלטות הנדרשות ובקרוב נודיע על כל חברי הוועדה".

הישיבה הראשונה של ועדת סל התרופות צפויה לאחר החגים ויהיו לה רק חודשיים להניח על שולחן הממשלה את החלטותיה הסופיות אילו תרופות יצטרפו לסל בשנה הקרובה. כתבי מינוי של חברי הוועדה צפויים להישלח בקרוב. התקציב העומד לרשות הוועדה הוא עתה 460 מיליון שקל ועוד 40 מיליון לנושא רפואת שיניים. בשש השנים האחרונות התקציב עמד על 300 מיליון שקל בלבד מדי שנה.

בדיווח נמסר עוד, כי שר הבריאות הדף בכנס את הביקורת, לפיה ללא טופר-חבר בוועדה "לא יהיה מי שישמור על הקופות". "אלו שטויות", אמר ליצמן לפי הדיווח, "קופות החולים גונבות? צריך שישמרו עליהן מגניבות?  אני מוחה על כך. הקופות ישרות ואין להטיל בהן רבב".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  ועדת סל התרופות לשנת 2017,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  רויטל טופר-חבר
תגובות
אנונימי/ת
26.09.2016, 18:10

הסל מגדיר את התרופות והטכנולוגיות הממומנות בקהילה. מדוע בשנים בהם הרב ליצמן משמש כשר / סגן שר הבריאות לא היה אף רופא קהילה בסל. זאת בעוד שתחת שרים אחרים היו כמעט תמיד גם רופאי קהילה.

אנונימי/ת
26.09.2016, 19:05

הקופות משתמשות בסעיף התרופות לתעלולים עם יבואני התרופות. ברקע המחיר הגבוה שקובע משרד הבריאות וסביב לזה ים של אפשרויות עיסקיות.