חדשות

ההסתדרות תשבית ההדרכות בפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת

הרקע להודעה הוא התשלום הנמוך שמקבלים המדריכים בתחומים אלה; ועדת הבריאות של הכנסת קיימה אתמול (ג') דיון דחוף בסוגיה וקראה למממשלה להתערב בעניין

פיזיותרפיה. מקצוע פרא-רפואי (צילום: אילוסטרציה)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה אתמול (ג') דיון דחוף על הדרכות קליניות לסטודנטים במקצועות הפרה-רפואיים. זאת, נוכח הודעת ההסתדרות הכללית על כוונתה להשבית החל מהשבוע הבא את ההדרכות הללו, הנערכות במסגרת ההתמחויות בפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת.

בדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף, כי הוא מתנגד לשביתה והטיל את האחריות למצב המשברי כפי שהוצג בדיון על משרד הבריאות. את הדיון יזמו חברי הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת) ומירב בן ארי (כולנו).

יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, אמר בדיון: "המדריכים הקליניים פשוט לא מוכנים להמשיך ולהדריך בתנאים עלובים. לא משלמים להם כפי שהוסכם עם משרד הבריאות. ניתן עוד פרק זמן, עד 25 במאי, לפתרון שישים קץ באופן סופי לסאגה הזאת. אבל ממועד זה, לא נחתום לסטודנטים על הערכות ולא נקיים מבחנים".

יצחק לוין, מפעיל הדרכות בריפוי בעיסוק, מסר כי התגמול על הדרכה המשולם על ידי המוסדות האקדמיים שבהם מלמדים מקצועות אלו עומד על 35 שקלים ליום.

סימה רוזנבלום מאגף השכר במשרד האוצר הודיעה בדיון: "נעתרנו ושיפרנו את מצב המדריכים. אין שום סיבה לשביתה. ההסכמות חוזרות ונפתחות כל הזמן" העוזר למנכ"ל משרד הבריאות, נעם ויצנר הוסיף: "אני מופתע מהאיומים. אנחנו עומדים בהתחייבויות".

ח"כ יעל גרמן, לשעבר שרת הבריאות, אמרה: "זה כשל מתמשך. הכנסת צריכה לקחת אחריות ולפקח על מה שמשרדי הממשלה לא עושים. לא ייתכן שבמשך כל כך הרבה שנים לא יצליחו לתאם בין האקדמיה לבין משרד הבריאות כדי להכשיר את הסטודנטים".

ח"כ מנואל טרכטנברג הוסיף: "סטודנטים מתחילים ללמוד מתוך תחושת שליחות, מעוניינים לרפא ולטפל באנשים, ולפתע הם צונחים לתהום. אומרים להם: אין מקום בשבילכם להכשרה, תחכו שנתיים. יש תורים ארוכים של ילדים והוריהם המיואשים שמבקשים טיפול ולא מקבלים. ואנחנו לא יודעים לדבר אחד עם השני בין גורמי השלטון? מה ששולט כאן זה ראש קטן, חוסר נכונות לקחת אחריות וכמובן קמצנות. את הדפוס הזה חייבים לשבור".

בתגובה אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף : "אני מתנגד לשביתה. עם כל הרצון הטוב, אין אפשרות לתקן את כל הליקויים במערכת תוך שבועות ספורים. שביתה כזאת תפגע בסטודנטים המבקשים לסיים את חובותיהם האקדמיים, ופוגעת במטופלים. על כולם לקחת אחריות על חוסר התיאום המשווע בין הגופים השונים העוסקים בהכשרות - משרדי הממשלה, האקדמיה, המועצה להשכלה גבוהה ועוד. חוסר התיאום הזה גורם לכך שלא נפתחות מספיק הכשרות וסטודנטים רבים נאלצים להמתין תקופה ארוכה על מנת לקיים הכשרות מעשיות במקצועות אלו, ובינתיים לא יכולים לעסוק במקצוע ולסיים את לימודיהם. צריך לפתור את הסוגיות האלה אחת ולתמיד".

ועוד אמר יו"ר הוועדה: "האחריות הכוללת לנושא הזה היא של משרד הבריאות. צריך להקים צוות בתוך המשרד ולמנות מיד אחראי לעניין ההכשרות". הוא הודיע כי יקיים במהלך השבועיים הבאים פגישה מיוחדת בנושא זה עם מנכ"ל משרד הבריאות הוועדה תתכנס בתוך חודש לדיון שבו תפורט תכנית העבודה של המשרד הבריאות. "אם הממשלה לא תפתור את הבעיה, נכין אנחנו הצעת חוק שתשים סוף לעניין", ציין.

נושאים קשורים:  חדשות,  ההסתדרות,  שביתה,  פיזיותרפיה,  ריפוי בעיסוק,  קלינאות תקשורת,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות