חדשות

המשנה ליועץ המשפטי מבהיר: אין שום היבט פלילי במשבר ב"הדסה"

עו"ד רז נזרי הבהיר את הדבר במכתב שהעביר לבא כוחם של הורי ילדים שטופלו ב"הדסה", עו"ד אלעד שרגא, שדרש חקירה פלילית בנושא

שביתה בבתי החולים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לא תיפתח חקירה פלילית בעניין המשבר במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים "הדסה" עין כרם; כך הבהיר אתמול (ג') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי. עמדה זו הובעה במכתב שנמסר לבא-כוח הורי הילדים, עו"ד אלעד שרגא, שדרש פתיחת חקירה שכזו. עוד הודיע המשנה ליועץ המשפטי כי משרד הבריאות הוא שאמור לטפל בסוגיה.

באתר "מעריב", שדיווח על כך אמש (ג'), נמסר כי בתגובת עו"ד נזרי נכתב: "לאחר בחינת הדברים על ידי הגורמים הנוגעים בדבר, נראה כי השדה הפלילי איננו המסגרת המתאימה לבירור טענות מסוג זה. יתר הסוגיות, אשר הועלו גם במסגרת העתירה שהוגשה באחרונה לבג"צ, מועברות להמשך הטיפול על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".

עו"ד נזרי הוא המשנה ליועץ לענייני משפט חוקתי. את תגובתו חתם כך: "מעבר לעניינים המשפטיים, שנראה כי אינם העיקר בנושא מורכב זה, אין לי אלא לקוות כי יימצא בהקדם פתרון לסוגיה הכאובה לטובתם של הילדים החולים ובני משפחותיהם".

עורך הדין אליעד שרגא, בא כוח הורי הילדים שטופלו ב"הדסה" עד להתפטרותם של תשעה רופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית, אמר בתגובה: "לא הופתענו מתשובת משרד המשפטים. לא ציפינו שהיועץ יפתח בחקירה, מדובר בהתנהלות דומה להתנהלותו בתחומים נוספים. לכן פנינו גם לבג"צ".

עו"ד שרגא גם שלח מכתב לשר האוצר משה כחלון ובו דרש לקיים בדיקה ובירור על תכנית הרוטציה שהונהגה, בשל המשבר, בהדסה עין כרם. על פי התכנית, רופאים מבתי חולים אחרים, ביניהם מ"שיבא", מגיעים להדסה עין כרם כדי לטפל בילדים שנותרו במחלקה ההמטו-אונקולוגית לאחר שהרופאים הקבועים שעבדו בה התפטרו.

עו"ד שרגא טוען במכתבו, כי מעבר להיבטים רפואיים שליליים הקשורים בתכנית זו היא גם "מסוכנת כלכלית" כאשר מדובר בבית חולים (הדסה) שהוא עתה גוף נתמך המצוי תחת תכנית הבראה. במכתב נטען כי הרופאים ברוטציה מקבלים על כך שכר של 150-80 אלף שקל בחודש, נשכרו עבורם דירות ומכוניות בעלויות של עשרות אלפי שקלים בחודש.

"לאור מצבה הכלכלי הרעוע של הדסה הנמצאת תחת פיקוח משרד האוצר כפי שהוסכם בתכנית ההבראה", מבקש עו"ד שרגא לקבל מידע עם הממונה על השכר ידע על גובה השכר שמשולם לרופאים שברוטציה, האם העלויות אושרו כדין, האם הסכמים אלו עמם תואמים את מדיניות האוצר והאם כל זה נעשה בידיעה ובאישור החשב הכללי באוצר והחשב-המלווה מטעם המדינה בבית החולים "הדסה".

נושאים קשורים:  חדשות,  חקירה פלילית,  משבר ב"הדסה",  קמפיין,  עו"ד אלעד שרגא,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
21.06.2017, 09:12

אני חושב שמר נזרי טועה.
ההיבט הפלילי קיים גם קיים. הוא קיים אצל הנוטשים, שאולי, ואני בספק, זעקו מדם ליבם המקצועי, אבל דרך פעולתם, לרבות ההשמצות חסרות הרסן, וכוונותיהם לא משאירים ספק שיעמדו בכל מבחן של התנהלות פלילית.

אנונימי/ת
21.06.2017, 14:11

גד נתן היקר!
אני חושב שאתה קצת מגזים בדיבורים שלך
אולי תיקח קצת הפוגה לא בכל כתבה צריכים לקרוא את תגובותיך החשובות הלא כ"כ מענינות

אתה פוגע ברגשותיהם של הורים לילדים חולי סרטן
אני מציע לך תרד מכל הסיפור ואל תרכב על רגשותיהם של אנשים מסכנים
כי מחר אתה ג"כ יכול להימנות על קטגוריה זו
אז בבקשה תרפה

אנונימי/ת
21.06.2017, 21:35

תודה רבה לך. באמת כולנו רופאים מהדסה. רק בן אדם שלא מבין את הרגשות של רופא שבא לעבודה לעזור ולטפל וכל יום רואה כאב בעיני מטופליו ועושה בכול כדי לעזור ולפעמים לא מצליח בגלל עומס חוסר תנאים מחסור בכוח אדם. הרופאים מהדסה לא רוצים תוספת כסף או משחקים משחקי אגו. הם רוצים לעבוד בתנאים נורמליים וקודם כל תנאים למטופלים. די עם השפלה של רופאים. די עם השחרה . רק בני אדם אם לב גדול ואמפטיה וכוח הולכים להמטו-אונקולוגיה. תתנו להם כבוד ותמיכה. בבקשה.

21.06.2017, 21:56

אינני יודע מי אתה גד נתן , או פר' רוטשטיין בשם בדוי, אך הרעל שאתה מביא לעניין כה עדין ורגיש מוכיח עד כמה נמוך פר' רוטשטיין ושליחיו מצליחים לגרור את ציבור הרופאים כולם. כל עניין המיילים המפוברקים, והעליהום על פר' הלוי מנכ"ל שע"צ , רק מוכיחים על מצוקה שבה נמצא "מציל" הדסה. כמי שעבד בבי"ח זה 40 שנה צר לי
שבחרו באדם ברוטאלי להציל את המוסד משפל כלכלי, אך עדיף שפל זה על פני שפל נפשי ורוחני הפוגע נואשות בראש ובראשונה בהדסה.

אנונימי/ת
21.06.2017, 22:42

אינני מכיר את רוטשטיין ואת דוברו הנאמן גד נתן.אך באם ד"ר אפרים שגיא כך מתבטא על רוטשטיין-כנראה שיש דברים בגו.

22.06.2017, 00:26

הי חברה, ממש לא רוטשטיין, לא שתול שלו ולא נעליים. פשוט גד נתן, גם לא יחצן, פשוט בוגר הדסה. קראתי את דר שגיא, הבנתי, גם אם אינני מסכים איתו. אבל אני מסיר בפניו את הכובע, הוא מזדהה בשמו. מי שבדעתו, יפה, אבל גם כמוהו יפרסם תגובות תחת שמו ולא באנונימיות. השופט האמריקאי המנוח סקאליה אמר: ״ אור השמש מחטא״

22.06.2017, 00:28

מדהים. איזו אבחנה. אין dd?

אנונימי/ת
22.06.2017, 10:18

גד , אני מבין שאתה גם עו"ד בנוסף לבוגר הדסה? אנא התכבד ולמד את כולנו - איזה סעיף בחוק העונשין , או כל חוק פלילי אחר הופר כאן?
כי אם אינך יכול להצביע על אחד כזה, מוטב שתחדול מפיזור השטויות שלך.

אנונימי/ת
25.06.2017, 11:31

נראה לי שיותר טוב יהיה לך בצפון קוריאה או במדינה קומוניסטית אחרת. זה הסגנון שלך. פרשת רופאים חדשה. רופאים לא עבדים!!!! הם בני אדם חופשיים ויש להם זכויות וגם זכות לעבוד בתנאים נורמליים. בסרטן אפשר לטפל בקומוניזם לא.

אנונימי/ת
22.06.2017, 06:29

מישהו מאיתנו יכול להגיד שהוא עובד בתנאים נורמלים? שהמטופלים שלו לא סובלים מתת תקינה? אולי נהפוך את הדיון הציבורי על מה שזה באמת רופאים שקרסו תחת הנטל ומנהל שצריך לחלטר בשל חוסר משאבים מוקצים ממשרד הבריאות . משרד הבריאות הוא האשם האמיתי בכל הסיפור הזה ובמצב מערכת הבריאות הציבורית בכלל.

אנונימי/ת
25.06.2017, 11:27

כולנו רופאים מהדסה. (פרט לגד נתן כמובן).
בעיה שציבור חושב שרופאים רק רוצים כסף וכבוד (משחקי אגו). תראו את התגובות בתקשורת. גדל דור שלם שנקרא ''מגיע לי''. ולנו לא מגיע אפילו ללכת לשירותים ולשתות כוס מים. אסור לקשור חולים פסיכוטיים אלימים , אבור ללכת הביתה בזמן , אסור לנו לעבוד בפרטי אסור להתפרנס בכבוד. גם באלימות נגדנו מאשמים אותנו.
שוב : כולנו רופאים מהדסה.