חדשות

המרכז לאבחון מהיר לסרטן – הראשון בארץ בתחום האונקולוגיה האבחנתית

המרכז לאבחון מהיר לסרטן הראשון בארץ אשר נפתח לאחרונה בשיבא מרכז במקום אחד את תהליך הבדיקות לסרטן ומאפשר למטופלים לקבל אבחון יעיל ומדויק בזמן המהיר ביותר

15.11.2017, 11:08

גילוי של ממצא חשוד לסרטן הוא חוויה מטלטלת, המלווה בתחושות חרדה, בלבול וחוסר אונים. דווקא ברגעים הללו נדרשים המטופלים לגייס כוחות בכדי להתמודד מול בירוקרטיה, מול המתנה ארוכה ומול התרוצצות בין מומחים שונים, בדיקות ומכוני הדמיה. המרכז לאבחון מהיר לסרטן הראשון בארץ אשר נפתח לאחרונה בשיבא הוקם במיוחד על מנת לפתור בעיות אלו – הוא מרכז במקום אחד את תהליך הבדיקות ומאפשר למטופלים לקבל אבחון יעיל ומדויק על ידי מיטב המומחים בשיבא בזמן המהיר ביותר.

המרכז נועד להקל על מטופלים שהתגלה אצלם חשד סביר לגידול ממאיר ולמנוע מהם עיכובים מיותרים. כך, פועלים במרכז לספק אבחון מקיף תוך שבועות ספורים מרגע פגישת ההיכרות, בניגוד למספר חודשים כיום ברוב הארץ. תפיסת המטופל בשיבא, אשר דואגת לכל צרכיו, היא חלק עיקרי נוסף בפעילות – המרכז משמש בית מקצועי ותומך למטופלים. הם זוכים לליווי מקיף ותמיכה הן לצרכים הפיזיים והן הנפשיים על ידי אנשי צוות מקצועיים ורב תחומיים.

צוות המרכז, בניהולו של ד"ר דיימיאן אורבן וסגניתו ד"ר שירי טננבאום, כולל אונקולוגים בכירים העובדים יחד עם כירורגים, אורתופדים, רופאי ריאות, רופאי כאב, אחות אונקולוגית, מומחים בדימות ומומחים בפתולוגיה מתוך שיבא. המרכז מקיים ארבע פעמים בשבוע ישיבות צוות מתוך מטרה לייצר זרימת מידע ושיתופיות בין כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות הרופא המטפל בקהילה. לאורך התהליך מוצמדת למטופלים אחות מתאמת שמהווה חולייה מקשרת לרופאים וכתובת לכל שאלה או בעיה יחד עם עובדת סוציאלית אשר מעניקה סיוע ותמיכה.

בסיום האבחון מציע הצוות הרפואי טיפולים מתאימים כולל מידע אודות מחקרים קליניים, מסייע בקביעת תור לביקור ראשון ודואג להעברה מסודרת של המידע הרפואי. במרכז מתחייבים שמטופלים שפנייתם נענתה בחיוב יגיעו לפגישה ראשונה לא יאוחר מארבעה ימי עבודה. השירות ניתן עם טופס התחייבות מקופת החולים (טופס 17) או בעלות ביקור הרופא לפי מחירון משרד הבריאות.

מנהל המרכז: "את הזמן שחסכנו בתהליך האבחון, אנו מנתבים לטיפול מציל חיים"

ד"ר דיימיאן אורבן: "המרכז לאבחון מהיר לסרטן מהווה פריצת דרך בישראל בתחום האונקולוגיה האבחנתית (diagnostic oncology), אשר נמצא עודנו בחיתוליו בארץ. גם בעולם המרכז ייחודי שכן הוא מטפל באבחון כל סוגי הסרטן ולא מתמקד בכזה או אחר. המטופלים המאובחנים חוסכים זמן יקר אשר מנותב לטיפול מציל חיים ובעיקר זוכים לכל אורך התהליך לתמיכה נפשית וסיוע בכל עניין. מטרתנו העיקרית במרכז, ובשיבא בכלל, היא לעזור לחולים לאורך התהליך המורכב, להתחיל במהירות האפשרית את הטיפול, לקצר את הבירוקרטיה וכל זאת בתשלום סמלי ביותר".

מאז החל לפעול לפני מספר שבועות, אובחנו במרכז עשרות פונים. המטופלים מדווחים כי ריכוז התהליך במקום אחד סייע להם בהתמודדות עם הנושא והפיג את החששות שעלו. כמו כן, המטופלים ובני משפחותיהם שיבחו את מהירות התגובה וציינו כי חשו שהצוות פועל לרווחתם.

נושאים קשורים:  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.12.2017, 12:23

יוזמה מבורכת

03.12.2017, 14:33

כל הכבוד על הרעיון

03.12.2017, 16:45

רעיון מצויין. האם אבחון הזה נגיש למטופלים מכול חלקי הארץ? האם זה תוך כדי אישפוז? אם לא, אז מה אפשרויות הלינה לתושיבם שלא גרים במרכז?

אנונימי/ת
04.12.2017, 17:36

בתקוה שמוסדות נוספים יופעלו בהתאם. כל הכבוד ליוזמים. בהצלחה