חדשות

משרד הבריאות הכיר במקצוע הפודיאטריה - טיפול בבעיות רפואיות בכף הרגל ובקרסול

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אתמול תקנות חדשות, שמשמעותן הכרה ופיקוח על התחום, לצד קביעת סטנדרטים טיפוליים; נציגת הפודיאטרים ביקשה את האפשרות לרשום תרופות, מה שאינו אפשרי כיום

פודיאטריה, טיפול בכף הרגל (צילום: אילוסטרציה)

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ד') תקנות חדשות שהגיש משרד הבריאות, המפרטות מהן הפעולות המותרות לפודיאטור ולפודיאטור מנתח. בכך, הושלם תהליך הסדרת המקצוע, העוסק באבחון ובטיפול בבעיות רפואיות בכף הרגל והקרסול.

כתוצאה מהאישור יזכה כעת המקצוע להכרה ופיקוח של משרד הבריאות וייקבעו סטנדרטים טיפוליים. העוסקים במקצוע זה יידרשו לקבל רישיון ישראלי. עולים חדשים שעסקו במקצוע זה בארץ מוצאם יוכלו להשתלב בעבודה בישראל. כמו כן, בתי החולים יוכלו להעסיק פודיאטרים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), קרא בדיון למשרד הבריאות לפעול על מנת שייפתח בישראל מוסד לימודי למקצוע: "מדוע צריכים הסטודנטים להרחיק עד אירופה וארה"ב? אין סיבה שלא ייפתח בישראל בית הספר הראשון במזרח התיכון לרפואת כף הרגל".

עם זאת, ח"כ אלאלוף וח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), מחו על אי הכללת מקצוע הפודולוגיה שבו מתמחים בעיקר עולים מצרפת, בתקנות שהגיש משרד הבריאות.

עו"ד אדווה גואל מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות ציינה כי מדובר במקצוע שונה וההכרה בו נמצאת בתהליך נפרד. ח"כ אלאלוף הודיע כי בתחילת אפריל יתקיים דיון בנושא זה: "זו 'התעללות' בעולים מצרפת. יש גבול. אי אפשר לנטוש קבוצה שלמה בצד הדרך. יש דרישה לטיפולים הללו", אמר.

בדיון הבא חויב משרד הבריאות להציג תכנית מעשית הכוללת לוחות זמנים קצרים לצורך הכרה במקצוע הפודולוגיה.

יו"ר אגודת הפודיאטרים והפודולגים בישראל, קרולין צמח, ביקשה גם לאשר לפודיאטרים מתן מרשם לתרופות: "כרגע אנחנו לא רשאים לרשום למטופל אפילו פולידין. זה מטרטר לחינם את המטופלים. רבים מהם קשישים". תשובת עו"ד גואל להערה זאת: "לצורך כך יש לשנות את תקנות הרוקחות".

נושאים קשורים:  חדשות,  פודיאטריה,  כף רגל,  קרסול,  הכרה,  משרד הבריאות,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות