חדשות

תכנית MBA בינ"ל חדשה משותפת לבינתחומי בהרצליה ול"שיבא" בתחום הבריאות

התכנית, שתחל בנובמבר 2018, תימשך שנה אחת ותילמד באנגלית, נועדה להכשיר מנהלים להובלת חדשנות ויזמות במערכת הבריאות המודרנית

עבודה על מחשב (צילום: אילוסטרציה)

תכנית MBA חדשה בשם MBA in Healthcare Innovation, המשותפת למרכז הבינתחומי בהרצליה ולמרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, תכשיר מנהלים להובלת חדשנות ויזמות במערכת הבריאות המודרנית. התכנית תחל בנובמבר 2018 ותילמד במהלך שנה אחת, באנגלית, מאחר שמדובר בתכנית בינלאומית. הלימודים יתקיימו במסגרת בית הספר למנהל עסקים בקמפוס הבינתחומי בהרצליה.

יוזמי התכנית מסרו, כי "מערכות הבריאות בכל העולם עוברות כיום שינויים אדירים וקיים לפיכך צורך מידי להתמודד עם אתגרים שונים, ביניהן העלויות הגבוהות הכרוכות בטיפולי בריאות, איכות הטיפול הניתן ומתן טיפול סבלני יותר זה המציב את המטופל במרכז. כל אלה מחייבים מהפך ממשי שישלב פתרונות חדשניים, הממנפים טכנולוגיה, מדע, מערכות מידע ומדיניות לאומית".

לדבריהם, תכנית ה-MBA in Healthcare Innovation נועדה להכשיר את מנהיגי העתיד של עולם הבריאות, "שיהיו אמונים על פיתוח פתרונות שיעצבו מחדש את התחום הזה במישור הטכנולוגי, המדעי, הפרמצבטי והדיגיטלי. התכנית משלבת את כל היתרונות הייחודיים של החדשנות הישראלית, ומעניקה את הכלים והכישורים הדרושים להבנת מורכבותו של עולם הבריאות".

עוד נמסר אתמול (א'), כי התכנית מיועדת לסטודנטים מישראל ומהעולם המתעניינים בניהול, בחדשנות וביזמות בתחום הבריאות ומגיעים ממערכת הבריאות, מתחום הביו-רפואה, הפארמה, וכן אנשי הייטק, חוקרים, יזמים מהתעשייה, משקיעים, עורכי דין ויועצים בתחום הבריאות.

ראש התכנית במרכז הבינתחומי הרצליה, פרופ' ורדה ליברמן, אמרה: "בתכנית ישולבו כל היתרונות של החדשנות הישראלית במטרה להעניק את הכלים והכישורים הנדרשים להבנה ולהתמודדות עם המורכבות של עולם הבריאות, תוך שימת דגש על חשיפתם של הסטודנטים לחשיבה חדשנית ויזמית".

ד"ר נטלי בלוך, ראש המרכז לחדשנות במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, הוסיפה: "חשיפתם של הסטודנטים לטכנולוגיות החדשניות ביותר של בית החולים הגדול בישראל, תקנה להם את הידע הנחוץ כדי להוביל את השינויים הנדרשים בעולם הבריאות".

לדבריה, "עולם הבריאות משתנה ובקצב מהיר והתכנית הזו נועדה להכשיר את אלה שינהיגו את השינויים הללו, כאשר ההתמקדות בחדשנות אמורה להעניק להם כלים לחשיבה מחוץ לקופסא".

לדברי יוזמי התכנית, גולת הכותרת של התכנית היא ההתנסות המעשית (פרקטיקום) בחדשנות וביזמות, לאורך כל שנת הלימודים. במהלכה יתמחו הסטודנטים בארגוני בריאות, בסטארט-אפים רפואיים, בחברות ציבוריות, בחממות רפואיות ועוד.

ד"ר בלוך, האחראית על לימודי החדשנות והיזמות בתכנית זאת, כמו גם על ההתנסות המעשית, אמרה: "לסטודנטים תינתן הזדמנות ליישם את התיאוריות שיילמדו בכיתה, לבעיות מעשיות ואמתיות, תוך ליווי והדרכה צמודים".

בתכנית נכללים שלושה נושאי ליבה: לימודי מנהל עסקים, לימודי מִנהל בריאות ולימודי חדשנות ויזמות. ישולבו בה מרצים אורחים מאוניברסיטאות מובילות בעולם ומהתעשייה.

במסגרת התכנית גם תוצע לסטודנטים נסיעת לימודים של שבוע לבוסטון (ארה"ב), שם יפגשו עם מובילי התכנית לחדשנות במערכות הבריאות שמפעילה אוניברסיטת הרווארד וכן עם ראשי מערכות בריאות מקומיים ונציגי החממה MassChallenge.

מפגש ההיכרות לתכנית החדשה יתקיים ביום שלישי הבא, 6 במארס 2018, בשעה 18:00 בקמפוס הבינתחומי בהרצליה.

נושאים קשורים:  חדשות,  MBA,  תואר שני,  לימודים,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הבינתחומי בהרצליה
תגובות
אנונימי/ת
27.02.2018, 14:08

עוד קשקוש עם מילים יפות אף אחד לא צריך את התוכנית הזאת.
הזדמנות לעשות כסף על עוד כמה בני טחונים.