חדשות

מיזם ענק ב"שיבא": תוקם עיר בריאות על קרקעות בית החולים והבקו"ם

בשטח שיתפנה יפעלו בין השאר בית חולים שיקומי, בית חולים כללי, בית חולים מיוחד למחלות סרטן ובית חולים חדיש לילדים, מרכז לחיזוי ומניעת מחלות, מרכז למחקר ופיתוח בתחום הרפואה, מכוני מחקר, חממות טכנולוגיות בנושאי מד-טק, קריה אקדמית להכשרת רופאים וחוקרים, בית אבות ומגורי סגל

בית החולים "שיבא" (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים "שיבא". כבר עתה מועסקים בבית החולים כ-150 רופאים פנסיונרים (צילום: ויקיפדיה)

הסכם לפינוי חלק מהשטחים שעליהם ממוקמים כיום ביתנים של בסיס קליטה ומיון (בקו"ם) וביתנים של המרכז הרפואי "שיבא" אמור להיחתם מחר (ב'), בתום דיונים שקיימו משרד הבריאות ומשרד האוצר. כך מדווח הבוקר (א') "ידיעות אחרונות".

עם פינוי שטחי הקרקע הללו תתאפשר הקמת "עיר בריאות" שתכלול בית חולים שיקומי, בית חולים כללי, בית חולים מיוחד למחלות סרטן ובית חולים חדיש לילדים, מרכז לחיזוי ומניעת מחלות, מרכז למחקר ופיתוח בתחום הרפואה, מכוני מחקר, חממות טכנולוגיות בנושאי מד-טק, קריה אקדמית להכשרת רופאים וחוקרים. כמו כן יהיה בה מתחם עבור "גיל הזהב", 600 יחידות דיור להשכרה לסגל בית החולים וקריית חינוך.

בשטח שיפונה גם ייבנו 35 אלף דירות, רובן במסגרת תכנית "מחיר למשתכן". שיבא יקבל תמורת פינוי הקרקע שברשותו יותר מ-1.2 מיליארד שקל.

בדיווח נמסר, כי הפינוי יחל בעוד כשנתיים. התכנית גם מפרטת את בניית התשתיות שיידרשו לשם כך כמו סלילת 3 עורקי תנועה ראשיים חדשים, מסוף של הרכבת הקלה של גוש דן ושיפור התחבורה הציבורית למרכז הרפואי שיבא.

בדיווח מצוטט מנכ"ל שיבא פרופ' יצחק קרייס שאמר: "לאור הזדקנות האוכלוסייה וכדי לענות על אתגרי הטיפול בחולים בעתיד יש צורך לדאוג לבריאות לאורך כל שלבי החיים כלומר יצור רצף טיפולי. לכן החלטנו על המיזם הענק שאמור לשנות את כל התפיסה של מערכת הבריאות הציבורית והכוונה שלנו להמשיך ולהוביל אותה".

עוד נמסר כי בשטח שיתפנה – כשעל פי הערכות יאפשר צירוף של כ-175 אלף תושבים חדשים לאזור - יתחלקו שלוש רשויות: קריית אונו, אור יהודה ורמת גן.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לעיתון: "הכוונה לקדם הקמת עיר בריאות בסטנדרטים בינלאומיים".

שר האוצר משה כחלון: "מדובר בהסכם אסטרטגי לחיזוק מערכת הרפואה הציבורית תוך מתן פתרונות דיור בלב אזורי ביקוש. הקמת עיר בריאות תניח תשתיות לרפואה מתקדמת, חדשנית ומקצועית".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  עיר בריאות,  בקו"ם,  תכנון
תגובות
אנונימי/ת
27.03.2018, 09:14

תסבירו לי שוב איך פינוי שטחים של שיבא לטובת בנייני מגורים ל35000 דירות ישפרו את הרפואה?

אנונימי/ת
27.03.2018, 12:03

אלמנטרי ווטסון יקירי: המדינה מוכרת את האדמות שלה ליזמי נדל"ן וסרסורי היי-טק. ובדרך, כולם גוזרים קופונים ומתעשרים. ההנהלה החדשה של שיבא חוגגת על יוזמת ה"חדשנות" הנדלניסטית של הצמד רוטשטיין-ליצמן. גם מנחת המסוקים יגיע.
השאלה שנותרת: מה יהיה עם בית החולים הציבורי? והזקנה שבמסדרון?