חדשות

התנאי של ליצמן להצטרפות לממשלה: תוספת תקציבית של 5 מיליארד שקל

ליצמן הודיע כי במסגרת ההסכם הקואליציוני ידרוש גם העלאתו המיידית של תקציב סל התרופות ל-700 מיליון שקל, עדכון סל התמיכות בקופות בהתאם לגידול באוכלוסיה ויוקר הבריאות והוספת מיטות אשפוז

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ""ראוי היה שלפחות יקפיד לאכוף את שאר ההגבלות והאיסורים בחוק"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע אמש (א') כי החליט "להציב את הבריאות בראש סדר העדיפויות הלאומי" ולפעול לשיקום מערכת הבריאות הציבורית, ופירט שוב את תנאיו להצטרפותו לממשלה הבאה.

ליצמן הודיע כי "במסגרת ההסכם הקואליציוני ידרוש תוספת תקציבית מיידית של חמישה מיליארד שקל לבסיס תקציב הבריאות" וכן את יישום המלצות המינהל לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרדו בדבר תוספת תקצוב מיידי לשם הוספת מאות תקנים לרופאים ואחיות, "שתבטיח את האיתנות והעמידות של מערכת הבריאות ואת יכולתה לספק את שירותי הבריאות בצורה ראויה ושוויונית לכלל אזרחי ישראל, יהודים ושאינם יהודים".

עוד הודיע ליצמן כי ידרוש לעגן במסגרת ההסכם הקואליציוני עדכון סל התרופות הממלכתי באופן אוטומטי ב-1.65%, העלאתו המיידית מ-500 מיליון ל-700 מיליון שקל, עדכון סל התמיכות בקופות בהתאם לגידול באוכלוסיה ויוקר הבריאות, הוספת מיטות אשפוז בהתאמה למדדים המקובלים לגודל האוכלוסיה, תוספת מיידית של 1,000 מיטות אשפוז כללי, 600 מיטות גריאטריות ו-150 מיטות שיקום ותמיכה תקציבית בבתי החולים תוך קביעת מנגנון תקצוב שוטף.

פורום החירום הלאומי "5 מיליארד לבריאות", המונה יותר מ-50 ארגוני חולים, רופאים, הסתדרות האחים והאחיות, מטפלים וארגונים אזרחיים, מסר בתגובה להודעת ליצמן כי "הוא מתייצב לצידו ויפעל בכל דרך על מנת להבטיח שדרישות סגן השר, כפי שפורטו, יעוגנו במלואן בהסכם הקואליציוני של הממשלה הבאה ולמימושן במסגרת תקציב 2020.

"אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו וכל הרואים עצמם כשותפים קואליציוניים בממשלה הבאה להתייצב כאיש אחד מאחורי סגן השר ליצמן, ולהבטיח את בריאותם של אזרחי ישראל במסגרת קווי היסוד של הממשלה הבאה", נאמר בתגובת פורום החירום.

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  תקציב הבריאות,  הסכם קואליציוני,  פורום חירום,  תוספת מיטות אשפוז,  סל התרופות,  חדשות
תגובות
15.04.2019, 21:46

נסתר מבינתי!
האיש הזה הצליח בחוסר הקומפטטנטיות שלו לדרדר את מערכת הבריאות לסף קריסה.
האיש הזה מתעסק רוב זמנו בריצוי האוכלוסיה החרדית על חשבון אוכלוסיות אחרות.
האיש הזה מואשם בנפוטיזם ברמה המושחתת ביותר וסידור משרות לחברים וקרובי משפחה.
האיש הזה פועל לטובת אנשים המואשמים בפלילים.
למה לא נותנים לנו מנוחה ממנו?
לא משנה כמה מיליארדים יקבל - (אי) יכולת הטלאת הטלאים שלו תאדה את מערכת הבריאות.
אין מישהו אחר?
ישמור השם...

15.04.2019, 23:03

לא היה שר בריאות שהצליח לעשות שינויים במשרד הבריאות כמו השר ליצמן לטובת כלל האוכלוסיה.
אבל כנראה לא יעזור כלום, עד שלא תקבל את מי שאתה רוצה כשר בריאות שיתאים לאג'נדה הפוליטית שלך, שיתאים לדיעות הגזעניות שלך לא תוכל לומר מילה טובה גם כשמביאים ידיעה על כך שהוא דורש עוד תקציב למשרד הבריאות.
כנראה אתה ד"ר למחול. כי אם הדוקטורט שלך ברפואה, היפוקרטס מתהפך בקברו על רופאים כמוך! גזען חשוך מימי הביניים שרואה את הפציינט על פי הלבוש.
כל האשמות שהוא מואשםבהם, עד עצם רגע זה, לא הוכחו. דהיינו, גם אם נניח שהוא חשוד במשהו, אתה לא מסוגל לתת לו את חזקת החפות. האם כאשר יוכח (אם וכאשר) שלא נפל רבב במעשיו תוכל לעמוד ולומר טעיתי או שאז תמצא משהו אחר להיתלות בו.
הכתיבה שלך מוכיחה את המסקנה העגומה עליך.
גזען קטן ועלוב נפש!!!

כשכתבת "ישמור השם" למי התכוונת?

אם אתה רופא, עצוב מאוד שיש כאלו רופאים במדינת ישראל.
שקול הסבת מקצוע לוטרינר, כולם שם יגיעו אליך ללא בגדים ותוכל לאהוב את כל המטופלים שלך.

בושה!

אנונימי/ת
16.04.2019, 11:58

מצטרף למשה, בכל פה.

אנונימי/ת
16.04.2019, 00:41

הולך להיות כאן קיצוץ אכזרי עם הירושה של כחלון. 40 מילארד גרעון.. מאיפה יביאו את הכסף? מהישיבות?

אנונימי/ת
16.04.2019, 13:10

לצערי אכן נראה שהתגובות של ד"ר לקמן גזעניות ומבישות.
עם כל זה שאני מתנגד לליצמן, יש דברים מדהימים שהוא עשה במערכת הבריאות ומשום מה מעדיפים לשכוח אותם, כמו טיפולי שיניים חינם לילדים ולקשישים, מכשירי MRI בתפוצה רחבה בכל הארץ. לא מסוגל לשכוח את זה שבעבר הלא רחוק חולים אונקולוגיים היו מגיעים לבדיקות ב-4 לפנות בוקר כדי להיבדק בדיקות קריטיות.
אז בבקשה נא להסתכל על חצי הכוס המליאה ולדעת לפרגן כשאפשר
חג שמח ובריא

אנונימי/ת
17.04.2019, 11:25

לא רוצים עבריין מושחת ( לכאורה ) כשר או סגן שר בריאות .יש להעמיד לדין את ליצמן
על כל מעלליו המושחתים. שישב בכלא אם צריך .

אנונימי/ת
19.04.2019, 13:39

דרישה חשובה, לצערי הרב ישכח אותה שהמאבק על הכסא יתחמם

אנונימי/ת
19.04.2019, 13:39

דרישה חשובה, לצערי הרב ישכח אותה שהמאבק על הכסא יתחמם