חדשות

בינה מלאכותית ניצחה רדיולוגים בפיענוח ממוגרפיה לסרטן השד

האלגוריתם גבר על שישה רדיולוגים מומחים בקריאה ובפיענוח מדויק יותר של נתונים מצילומי רנטגן שנעשו בבדיקות ממוגרפיה לאבחון סרטן השד

רדיולוגית ונתונים מבדיקת ממוגרפיה. תכנית הסריקה הוכחה כמפחיתה את התמותה ומאפשרת לשנות את מהלך המחלה בסרטן השד (צילום: אילוסטרציה)

טכנולוגיית בינה מלאכותית גברה על רדיולוגים מומחים בפיענוח מדויק של ממצאי בדיקות ממוגרפיה לאבחון סרטן שד. כך דיווח אתמול (ד') Nature.

צוות בינלאומי שהוביל מומחה בתחום הבינה המלאכותית (AI) בתאגיד גוגל, בשיתוף רופאים מ"אימפריאל קולג'" בלונדון ואחרים בארה"ב, "אימן" מחשב לפענח נתונים מצילומי רנטגן שנעשו בבדיקות ממוגרפיה לכמעט 29 אלף נשים.

האלגוריתם גבר על שישה רדיולוגים מומחים בקריאה ובפיענוח הממצאים שהוזנו למערכת המחשב באופן אנונימי מבלי שניתן לזהות את הנשים שעברו את הבדיקות. כמו כן ובניגוד לרופאים, האלגוריתם לא התחשב בהיסטוריה הרפואית של המטופלת.

מערכת הבינה המלאכותית הפגינה עליונות על פני ביצוע של רדיולוג מומחה ולמעשה ביצועיה נחשבים זהים לעבודת צוות של לפחות שני מומחים.

בהשוואה לרדיולוג אחד, חלה באמצעות AI הפחתה של 1.2% בתוצאה חיובית שגויה (False Positive) לגבי צבר נתונים מבריטניה ו-5.7% בצבר הנתונים שמקורו בארה"ב וב-2.7% באבחון תוצאה שלילית שגויה לנתונים הבריטיים ו-9.4% לאמריקאיים. השימוש ב-AI גם הפחית ב-88% בעומסי העבודה בהשוואה לעבודת הפיענוח של רדיולוג.

נושאים קשורים:  ממוגרפיה,  בינה מלאכותית,  אבחון,  רדיולוגיה,  חדשות,  סרטן שד