קורונה בישראל

צוות ה"ברומטר" מתריע: מצב שברירי במחלקות הקורונה

צוות המומחים הבוחן את תמונת המצב בבתי החולים ממליץ על הקמה מיידית של מרכז ארצי לוויסות חולי הקורונה ביניהם ומתריע על שחיקת הצוותים הרפואיים ועל מחסור באחיות בטיפול נמרץ

"מי שמטפל בחולים הללו הם צוותי המיון, הפנימיות וטיפול נמרץ. הצוות הזה לא קיבל ולא מקבל, לא לקח ולא ייקח כספי שר"פ. אלה הרופאים, האחיות וטכנאי ההנשמה שלא דופקים שעות כדי לצאת מוקדם לקיצורי תורים, לססיות ולמרפאות פרטיות". צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

ה"ברומטר", צוות המומחים שמינה פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, על מנת שיעקוב אחרי התפוסה במחלקות הקורונה בבתי החולים ויתריע מפני סכנת אי ספיקה בהן, הצביע בדו"ח שהגיש בסוף השבוע, על מחסור בכוח אדם מיומן לטיפול בחולים הקשים וקבע שיש להתארגן לקראת ויסות יעיל יותר של החולים על פני כלל בתי החולים בארץ. לשם ויסות זה נדרשת הקמת מרכז ארצי לטיפול בנושא.

בדיווח של רוני לינדר ב"דה מרקר" הבוקר (א') נמסר כי "מחלקות הקורונה נמצאות כבר במצב שברירי וביכולתן לקלוט כרגע רק עוד 50-40 חולים קשים מאוד". הצוות מעריך ש"ניתן יהיה, תוך ויסות נכון של החולים למחלקות פנויות יותר, להגדיל את תפוסת חולי הקורונה החייבים בטיפול נמרץ בעוד 50-40 עמדות".

הצוות ממליץ עוד לבצע הכשרה מסיבית ומהירה של אחיות נוספות לטיפול נמרץ ובמיוחד להפעלת מכשירי האקמו. בשבוע שעבר פתח משרד הבריאות בהרשמה של אחיות לקורס מזורז להפעלת מכשירי אקמו. לפי הדיווח, עלות ההשתתפות בו 1,750 שקל. כרגע לא ניתנה התייחסות לגבי סיוע כספי לאחיות במימון ההשתתפות בהכשרה זו והצוות ממליץ: "מן הראוי שיהיה שיפוי למשתתפים". הצוות גם המליץ לבצע את הקורס ביום בשבוע, כדי לאפשר לצוות הסיעודי והרפואי להשתתף בו, אולם ללא פגיעה בעבודה השוטפת".

עוד מצא הצוות שקיימת שחיקה בצוותים הרפואיים עקב העומסים הכבדים בעיקר בבתי חולים שבהם יש מעט רופאים עם יכולת והכשרה לטיפול נמרץ וההמלצה היא לגייס צוותים להפעלת אקמו גם מבתי החולים הפרטיים כדי לסייע במהלכי הוויסות.

במסמך צוין שכרגע 18 חולים מטופלים באקמו בישראל ורק אחד מהם איננו חולה בקורונה. להערכת הצוות ניתן להפעיל מיידית עוד 18 עמדות אקמו.

עד היום חוברו למכשירי אקמו בארץ 32 חולי קורונה. 16 מהם נגמלו. אחד מת מוות מוחי לאחר שנגמל.

נושאים קשורים:  מחלקות קורונה,  ברומטר,  טיפול נמרץ,  חדשות,  קורונה
תגובות