קורונה בישראל

3M תרמה 1.36 מיליון שקל לאוניברסיטת תל אביב עבור פיתוח חיסון לקורונה

התרומה למחקר שמוביל המומחה לוירולוגיה פרופ' גוני גרשוני, המתמקד במנגנון היקשרות הנגיף לתאי הגוף ובמניעת היקשרותו לקולטנים על פני רקמת הריאה

10.09.2020, 11:12
פרופ' ג'וני גרשוני, מומחה בתחום הפתוגנים הויראליים, אוניברסיטת תל אביב. צילום: דוברות האוניברסיטה

החברה הטכנולוגית 3M העניקה תרומה בסך 400 אלף דולר (1.36 מיליון שקל) לבית הספר למחקר ביו-רפואי וסרטן באוניברסיטת תל אביב כדי לקדם את הידע המדעי של התגובה העולמית למגיפת הקורונה.

התרומה היא חלק מיוזמה בסך חמישה מיליון דולר של החברה שמטרתה לתמוך בתכניות מחקר במוסדות אקדמיים בעולם המתמקדות בטיפול ובפיתוח חיסון לנגיף הקורונה.

התרומה לאוניברסיטת תל אביב היא תוצאה של תהליך תחרותי ומשקפת את ההערכה הרבה לתכנית המחקר של האוניברסיטה. התרומה הועברה דרך חברת GlobalGiving, שותפתה של3M  להעברת תרומות.

מהתרומה ייהנה צוות המחקר של פרופ' ג'וני גרשוני, מומחה לחקר נגיפים מבית הספר לביולוגיה מולקולרית ולביוטכנולוגיה בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב. פרופ' גרשוני אמר הבוקר (ה'): "פרסום הגנום של SARS CoV2 ב-9 בינואר הזניק מרוץ חובק עולם לפיתוח החיסון לנגיף. אנחנו פיתחנו טכנולוגיה חדישה עם פטנט המאפשרת לבודד את ה-RBM משאר חלבון הספייק שמאפיין את נגיף הקורונה בצורה נקודתית.

"התרומה שקיבלנו תגביר משמעותית את המאמצים לייצר חיסון ממוקד מאוד, חזק ובעיקר בטיחותי שמתמקד במציאת נקודת התורפה של הנגיף – מנגנון ההיקשרות שלו לתאי הגוף שלתוכו הוא חודר, ולמנוע ממנו להיקשר לקולטנים שעל פני רקמת הריאה".

נושאים קשורים:  פרופ' ג'וני גרשוני,  3m,  חיסון לקורונה,  אוניברסיטת תל אביב,  חדשות,  תרומה,  מחקר ישראלי,  קורונה
תגובות