קורונה בישראל

שר הבריאות מאיים למשוך את המתווה לסגר ולא יציג יותר תכניות חלופיות

השר אדלשטיין הודיע: "אם יהפכו את התכנית לגבינה שווייצרית, אמשוך את ההצעה ומיום שלישי הקרוב, לא תהיה כל הגבלה על הציבור - אם הממשלה בוחרת בדוקטרינת הידבקות העדר, המחיר יהיה אלפי מתים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

עם התכנסות הממשלה לאישור מתווה התכנית לסגר בחגים, הודיע הבוקר (א') שר הבריאות יולי אדלשטיין: "אם התכנית לא תתקבל, אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות".

את הדברים אמר שר הבריאות זמן קצר לאחר הודעתו של השר יעקב ליצמן כי הוא מתפטר מהממשלה במחאה על ההחלטה להטיל סגר בחגים שימנע, בין היתר, את האפשרות להתפלל בבתי הכנסת. ליצמן הודיע כי יפרוש מהממשלה אך יישאר בקואליציה.

"מכניסתי לתפקיד הובלתי יחד עם ראש הממשלה לפתיחת המשק תוך התוויית תו סגול בהידברות עם ענפי המשק השונים", אמר השר אדשלטיין, "אבל בד בבד דרשתי לקיים אכיפה אגרסיבית, אפקטיבית ובלתי סלחנית. לצערי, זה לא קרה.

"עכשיו", הדגיש שר הבריאות, "אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה ולכן אני מבקש שיהיה ברור: מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אם התכנית לא תתקבל, אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות.

"הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה ולראות את המצב".

עוד אמר אדלשטיין: "ביקשתי ממזכיר הממשלה שטרם הבאת הצעת משרד הבריאות להצבעה בממשלה שיתייעץ איתי. אם יהפכו את התכנית לגבינה שווייצרית, אמשוך את ההצעה. המשמעות תהיה שהחל מיום שלישי הקרוב, לא תהיה כל הגבלה על הציבור. זו תהיה אמירה של הממשלה שהיא בוחרת בדוקטרינת 'הידבקות העדר'. המחיר יהיה כמה אלפי מתים. לא אתן יד לכניעה ללחצים רק כדי למצוא חן בעיני אנשים כאלה ואחרים".

נושאים קשורים:  קורונה,  יולי אדלשטיין,  חדשות,  סגר,  ליצמן
תגובות