EASD

עדכון מכנס ה-EASD העולמי

הטיפול בסוליקווה יכול להוות פתרון יעיל יותר בהשוואה לאינסולין פרמיקס אצל סוכרתיים מסוג 2 שאינם מאוזנים

בדיקת רמות סוכר בדם. אילוסטרציה

אנליזה חדשה מסוג network meta-analysis המשווה בין תוצאות במחקרים שונים, השוותה בין טיפול בתרופת המשלב סוליקווה לבין שימוש באינסולין פרמיקס או הוספה של אינסולין קצר לטיפול באינסולין בזאלי (באזאל-בולוס).

באנליזה נותח מידע מ-8 מחקרי RCT שונים. תוצאות המטה-אנליזה הראו כי סוליקווה יעילה יותר משמעותית בהורדת ערכי ה-HbA1c בהשוואה לטיפול באינסולין פרמיקס. קיים סיכוי של 98% לאיזון טוב יותר בשימוש בסוליקווה על פני שימוש באינסולין פרמיקס, בנוסף האנליזה הראתה כי הטיפול בסוליקווה גורם לפחות מקרי היפוגליקמיה ולעלייה פחותה במשקל ולכן הטיפול בסוליקווה יכול להוות פתרון יעיל ובטוח בהשוואה לטיפול באינסולין פרמיקס.

בכנס ה-EASD ה-56, פורסם מחקר עולם אמיתי רטרוספקטיבי אשר מטרתו הייתה לבחון את יעילות הטיפול באינסולין פרמיקס בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 וערכי HbA1c≥9% לאחר כישלון טיפול ב-2 תרופות פומיות לפחות. המחקר ניתח מידע מתיקי מטופלים במערכת הבריאות הבריטית וכלל 974 משתתפים בעלי ערך HbA1c ממוצע של 11.3% בגיל ממוצע של 62. האנליזה העריכה שינויים מתקופת הבייסליין שהוגדרה כ-12 החודשים לפני תחילת הטיפול באינסולין פרמיקס, ועד לתקופה של 24 חודשים לאחר תחילת הטיפול.

מחקר זה הראה כי הסיכוי להגיע ליעד HbA1c<7.5% בטיפול האינסולין פרמיקס היה נמוך לאורך כל תקופת המחקר אך היה הגבוה ביותר בתקופה של 3-6 חודשים לאחר תחילת הטיפול. בנוסף נראה כי 12 חודשים לאחר תחילת הטיפול באינסולין פרמיקס הסיכוי להגיע ליעד זה ירד בצורה משמעותית. הסיכוי להגיע ליעד הגליקמי היה תלוי ברמת ה-HbA1c בבייסליין אך לא הושפע כלל מסוג התרופות הפומיות בהן השתמשו המטופלים.

ממצאים אלו יחד עם ממצאי המטה-אנליזה מאירים על הצורך בשימוש בפתרונות חדשים, כגון תרופת המשלב סוליקווה, לחולי סוכרת מסוג 2  לא מאוזנים המטופלים באינסולין פרמיקס.

References:

1. Jude E et al, Poster presentation #666, European Association for the Study of Diabetes (EASD) Virtual Meeting, September 22, 2020. Abstract available via  [Accessed July 2020].

2. Home P, et al. Diabetes Obes Metab. 2020 July 22. doi: 10.1111/dom.14148 [Epub ahead of print]

נושאים קשורים:  EASD,  Suliqua,  אינסולין,  סוכרת סוג 2,  מחקרים