קורונה בישראל

במערכת הבריאות נערכים לטיפול ב-1,500 חולים קשים

עם הצפי לנתוני תחלואה ותמותה גבוהים במיוחד, ביקורת חריפה הבוקר על משרד הבריאות: "איבדנו שליטה. זה מחדל מהדהד של צמרת המשרד" | הסגר יוארך כנראה עד 25 באוקטובר

מחלקת קורונה בבית החולים קפלן ברחובות. צילום: דוברות בית החולים

מערכת הבריאות הונחתה להיערך לטיפול ב-1,500 חולים קשים בקורונה החל מיום חמישי הקרוב. כך לפי הודעה מטעם ראש הממשלה שהופצה אמש (ב') מיד עם צאת יום הכיפורים.

הערכה הבוקר היא כי הסגר יוארך כנראה עד 25 באוקטובר, כלומר בשבועיים נוספים מעבר למועד הסיום שנקבע לו קודם לכן, 11 באוקטובר, מיד לאחר שמחת תורה. עדיין לא ברור מה יהיה אופיו של השלב הבא בסגר הזה. כמו כן הועלתה אפשרות שפעילויות גני הילדים יוחזרו אולי במתכונת שונה מזו שפעלו עד כה.

במערכת הבריאות מצפים לנתוני תחלואה ותמותה גבוהים בימים הקרובים משום שעקב החגג הצטמצם מספר בדיקות הדיגום שנעשו ופיענוחן של לא מעטות מתעכב משום שהמעבדות לא עבדו. בכיר במערכת הבריאות העריך: "נתוני המאומתים שיפורסמו ביום רביעי יהיו מופרעים".

לפני כניסת יום הכיפורים ערך ראש הממשלה סדרת דיונים שבהם נקבעו שורה של צעדים הדרושים למניעת התפשטות הקורונה. כן התקיימו דיונים על תכנית העבודה שעל פיה אמורה מערכת הבריאות לפעול בימים הקרובים. השתתפו בדיונים אלה שרי קבינט הקורונה, מנכ״לי המשרדים, פרופ' רוני גמזו ובכירים נוספים ממערכת הבריאות.

מחר יתקיים דיון נוסף בדרגים הבכירים גם  בנושאים הבאים:  קביעת נמדדים והיעדים ליציאה מדורגת מהסגר הנוכחי, להערכת המצב ולבחינת המדיניות הנדרשת לתקופה הקרובה; עדכון תמונת המצב בכל הנוגע להצטיידות בחיסונים כאשר אלה יהיו זמינים גם עבור ישראל; תמונת המצב בנושאי רכש ושימוש במערך בדיקות מהירות; מיקוד ההסברה לציבור בדבר חובת חבישת מסיכות וכללי הריחוק החברתי.

כמו כן ייערך דיון ביכולות ובכלים הדיגיטליים שיש להפעיל במסגרת המאבק במגיפה. הגדלת יכולות האכיפה, הטלת קנסות מוגדלים וסנקציות אחרות על הפרת התקנות. תכנית להכנת מערכת החינוך להפעלה מחודשת בצל הקורונה ותכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים.

אלא שעל פי דיווח ב-ynet, שר בכיר תקף את צמרת משרד הבריאות ואת פרופ' גמזו. "בא לי לבכות", אמר, "מרגע שעברנו את ה-600 חולים ביום, איבדנו שליטה. זה מחדל מהדהד של צמרת משרד הבריאות כאשר בכיריו טענו בנקודת הזמן הנ"ל שבתי החולים רחוקים מקריסה. הכתובת היתה כבר על הקיר, אך הרופאים ומשרד הבריאות לא ראו אותה. משרד הבריאות היה צריך לעמוד בשער ולצעוק אבל בכיריו אמרו שאין קריסה ולא חייבים בסגר".

נושאים קשורים:  קורונה,  תחלואה ותמותה,  משרד הבריאות,  נתניהו
תגובות