COVID-19 בישראל

סיכויי התמותה מקורונה עלו; התקצר הזמן הממוצע לתמותת מאושפז במצב קשה

דו"ח חדש שפורסם הבוקר על ידי צוות של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים גם מצביע על כך שהעומס הכבד על בתי החולים צפוי להימשך בשבועיים הקרובים

תמותה מקורונה. צילום: שאטרסטוק

צוות של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים פרסם הבוקר (ג') דו"ח חדש שבו הוא מתריע כי "קצב התמותה מקורונה הואץ מאד באחרונה" וכן ש"משך הזמן הממוצע של חולה מאושפז במצב קשה למות – התקצר". עוד מצביע הדו"ח על כך שהעומס הכבד על בתי החולים צפוי להישאר גבוה גם בשבועיים הקרובים מאחר שטרם נראית ההשפעה הישירה של החיסון באוכלוסיות הפגיעות".

עוד מדגיש הדו"ח, שגם הוא יוצג למקבלי ההחלטות היום: "מתגלה מתאם בערים השונות בין שיעור החיסון הגבוה שבהן - לבין התחלואה הנמוכה. כאשר ההטיה לרעה היא באופן מובהק בישובים החרדיים". או במלים אחרות: באלו האחרונות שיעורי תחלואה גבוהים מאחר ששיעור התחסנות נמוך.

הדו"ח מתריע מפני התפרצות נוספת של המגפה הצפויה במארס-אפריל בין השאר עקב "היקף חיסון נמוך עדיין בכלל האוכלוסייה ובשילוב עם יציאה לא מבוקרת מהסגר".

עם זאת מחברי הדו"ח מציגים להערכתם "סימנים ראשונים של בלימה מסוימת בעליית התחלואה וגם של השפעת הסגר. אולם יעילותו להקטנת התחלואה תתברר רק בימים הקרובים".

על המסמך חתמו פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, ופרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית והדסה.

נושאים קשורים:  COVID-19 בישראל,  תמותה מקורונה,  פרופ' ינון אשכנזי,  פרופ' נדב כץ,  פרופ' רונית קלדרון-מרגלית,  פרופ' רן ניר-פז,  האוניברסיטה העברית,  פרופ' דורון גזית
תגובות
אנונימי/ת
21.01.2021, 21:53

הריוניות רבות חלו במחלה, חלקן במצב קשה. מה השפעת המחלה על העוברים בטווח הקצר או הארוך? ו
מה השפעת חיסון האם על התינוקות שייולדו? ממליצים על חיסון לנשים בהריון אך בעצם אין אנו יודעים האם לא תהיה להם פגיעה נוירולוגית או אחרת..