מינויים

מונתה מנהלת חדשה ליחידת ריאות ילדים בבתי החולים של הדסה

פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו, מומחית במחלות ריאה בילדים, מחליפה בתפקיד זה את פרופ' איתן כרם וגם כמנהלת המרכז לסיסטיק פיברוזיס

פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו, מנהלת יחידת ריאות ילדים בבתי החולים של הדסה. צילום: דוברות בית החולים

פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו, רופאת ילדים, מומחית במחלות ריאה בילדים, מונתה לתפקיד מנהלת יחידת ריאות ילדים בבתי החולים של הדסה בירושלים. היא מחליפה מתחילת חודש ינואר את פרופ' איתן כרם, גם כמנהלת המרכז לסיסטיק פיברוזיס.

פרופ' כהן-סימברקנו למדה רפואה באוניברסיטת בואנוס איירס, ארגנטינה, ומיד עם סיום לימודיה בשנת 2000 עלתה לארץ עם בני משפחתה. בין השנים 2003-2007 ביצעה התמחות ברפואת ילדים בבית החולים הדסה הר הצופים וב-2010 החלה תת התמחות במחלות ריאה בילדים בבתי החולים של הדסה. במהלך התמחותה ברפואת ילדים בחרה לעסוק גם בצד הקליני וגם בצד המחקרי של מחלות ראייתיות כרוניות, ובעיקר בנושא סיסטיק פיברוזיס.

פרופ' כהן-סימברקנו, נשואה, אם לארבעה, מתגוררת במבשרת ציון. היא פרסמה עד כה מעל 60 מאמרים רפואיים בכתבי עת מובילים בתחום רפואת ילדים עם התמקדות בתחום מחלות ריאה בילדים וסיסטיק פיברוזיס. בנוסף, ערכה מחקרים רבים בתחום PRIMARY CILIARY DYSKINESIA, אסטמה, דלקות ריאה ועוד. בתחום הסיסטיק פיברוזיס, היא מרכזת ומנהלת מחקרים ברמה ארצית ובינלאומית בנושא זיהומים, הדמיה, הריונות, ועוד.

בנוסף, היא מרצה בכירה מטעם האוניברסיטה העברית ומדריכה מתמחים בעבודות מדעי יסוד וסטודנטים בעבודות גמר; חברה בחברה הישראלית לפנומנולוגיה פדיאטרית ואחראית על תכניות הכנסים הארציים בתחום ריאות ילדים וסיסטיק פיברוזיס מזה ארבע שנים. בעבר כיהנה פרופ' כהן-סימברקנו כיו"ר ועד הכנס האירופאי השנתי של סיסטיק פיברוזיס והיום היא חברה בוועדה אירופאית של הCLINICAL TRIAL NETWORK- - CTN.

כמו כן, היא חברה בוועדת הוראה של האוניברסיטה העברית משנת 2017 ומשמשת כחברה ועדה לקבלת סטודנטים לרפואה, יועצת במספר מרכזי CF בעולם, בעיקר בדרום אמריקה, עם מספר תוניות משותפות באורוגוואי, צ'ילה, ארגנטינה ופנמה. מרצה בכנסים בינלאומיים ומשמשת חוקרת ראשית במספר מחקרים בינלאומיים רב מרכזים, המתבצעים בהדסה, בתחום הCF-.

עם מינויה לתפקיד אמרה פרופ' כהן-סימברקנו: "'הדסה' פתחה לי את הדלתות בתור רופאה צעירה וכעולה חדשה. קיבלתי את האפשרות להראות את עצמי ואת היכולות שלי ובארץ פגשתי ועדיין פוגשת רופאים מצוינים שלמדתי ולומדת מהם בכל יום מחדש.  השאיפה שלי היום היא להביא את יחידת ריאות ילדים ומרכז ה-CF לעוד הישגים קליניים ואקדמיים, לפרוץ גבולות להגדיל את הפעילות ולהמשיך לתת דוגמה כיחידת ריאות הילדים המובילה בארץ ובעולם".

נושאים קשורים:  מינוי,  פרופ' מאלנה כהן-סימברקנו,  מחלות ריאה בילדים,  סיסטיק פיברוזיס,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות