COVID-19 בישראל

האוצר עדיין לא העביר את הכספים וב"הדסה" אוזל מלאי הציוד הרפואי

בית החולים לא קיבל עדיין את הכסף שהובטח לו במסגרת ההסכם שחתם האוצר עם מנהלי שבעה בתי החולים העצמאיים ומאיים להפסיק חלקית פעילויות שונות כבר מיום א' הקרוב

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, "ביום ראשון הקרוב לא יהיו כפפות כלל בבית החולים". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע אמש למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי שני בתי החולים של הדסה בירושלים סובלים בימים האחרונים ממחסור הולך וגדל של מוצרים, בכלל זה לצורך פרוצדורות מצילות חיים כמו מסתמים לניתוחי לב, קטטרים לניתוחי נוירוכירורגיה, בלונים מצופי תרופה ונוספים.

"אם אין לנו את היכולת לשלם לספקים, מלאי הכפפות שלנו יסתיים במהלך סוף השבוע הקרוב. להערכתי, ביום ראשון הקרוב לא יהיו כפפות כלל בבית החולים", מסר פרופ' רוטשטיין. נוכח תמונת מצב זו, הודיע מנכ"ל "הדסה", ייאלצו בתי החולים להפסיק או לצמצם במידה ניכרת פעילויות שונות, בין השאר בחדרי ניתוח, צנתורי מוח וקרדיולוגיה.

פרופ' רוטשטיין התלונן על כך שלמרות ההסכם שנחתם שלשום (ג') עם האוצר כדי "להקנות ודאות תקציבית" לשבעה בתי החולים הציבוריים-עצמאיים ובהם "הדסה", תוך התחייבות של האוצר להקצות להם 630 מיליון שקל עד 2021, "הכסף המובטח לא הגיע עדיין". ב"הדסה" מתקשים לשלם לספקי הציוד, רובו הגדול מתכלה, הנדרש לביצוע פרוצדורות רפואיות.

בהקשר זה, לפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום", הודיעה הנהלת "הדסה" לספקיה שלא ניתן כרגע להעביר לידיהם את מלוא התשלום החודשי עבור המוצרים שמכרו לבית החולים. מהודעה זאת גם ניתן ללמוד שבית החולים אף סובל ממצוקה במלאי התרופות שלו.

"בהיעדר מלאי הכרחי, בית החולים נאלץ להיערך למצב חירום, מה שפוגע בשירותים הרפואיים אותו הוא אמור לספק לתושבי ירושלים. הנהלת בית החולים מתנצלת בפני הציבור הירושלמי על ששוב, בשל קשיי מימון שאינם מחויבי המציאות, נפגע השירות אותו הדסה מבקשת לתת לתושבים", הודיעה ההנהלה.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  ציוד רפואי,  משרד האוצר,  חדשות,  19-COVID,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות