COVID-19 בישראל

הורים עתרו לבג"ץ: עובד הוראה שאינו מחוסן יחויב בבדיקת קורונה

עשרות הורים הגישו הבוקר עתירה תקדימית לבג"ץ בדרישה כי עובד הוראה שאינו מחוסן יחויב בבדיקת קורונה שלילית כל 72 שעות כתנאי לכניסתו למוסד לימודים

לימודים במגיפת הקורונה. צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90

עשרות הורים לתלמידם מרחבי הארץ הגישו הבוקר (ב') עתירה לבג"ץ כנגד הממשלה בדרישה כי עובד מוסד חינוכי שאינו מחוסן לנגיף הקורונה יידרש להציג כתנאי לכניסתו למוסד החינוכי בדיקת קורונה שלילית כל 72 שעות.

ההורים, המיוצגים על ידי עו"ד ד"ר מתן גוטמן ועו"ד רועי גוטמן, טוענים כי הסדר הכניסה של עובדים למוסדות חינוך הקבוע היום בתקנות, שעיקרו הצהרת בריאות ועטיית מסיכת פנים, אינו חוקתי ואינו חוקי, ויש בצידו סכנה ממשית לבריאותם, לבטחונם ולשלומם של התלמידים במערכת החינוך.

ההורים העותרים טוענים בעתירה התקדימית, שעשויה להשפיע על כלל תחום יחסי העבודה ביחס לעובד שלא התחסן, כי אין להם כל דרישה לקבוע במסגרת עתירה זו חובת חיסון במדינת ישראל, אך יחד עם זאת, בריאות ושלום ילדיהם אינם הפקר.

דרישתם של ההורים מתמקדת בשינוי המדיניות הקיימת של הממשלה ובגיבוש מדיניות מידתית שתבטיח, עד כמה שניתן, "איים ירוקים" במוסדות החינוך, באמצעות קביעת חובת בדיקת גילוי נגיף קורונה באופן סדור ונוח לצוותי ההוראה ויתר עובדי מוסדות החינוך הלא מחוסנים או שאינם בעלי תעודת מחלים. זאת, בשילוב מערך ניטור ופיקוח.

עתירת ההורים נתמכת בעמדה מקצועית של איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל בהסתדרות הרפואית - פרופ' נדב דוידוביץ, פרופ' חגי לוין וד"ר ערן קופל, המציינים בעמדתם, שצורפה לעתירה, כי "עידוד התחסנות הוא צו השעה ויעד לאומי, אבל העדר הסדרה מידתית מצד אחד וקביעת הסדרים מקומיים וחפוזים ונקיטה בצעדים קיצוניים שעלולים לפגוע בזכויות הפרט מצד שני, לא תתרום משמעותית ליעד זה ואף תזיק". עוד מציינים המומחים בחוות דעתכם כי "עד כה הממשלה לא קבעה הסדרה של מדיניות ארצית כוללת ומידתית ביחס לעובדי הוראה שאינם מחוסנים. התוצאה היא יוזמות מקומיות, השונות מרשות מקומית אחת לרעותה, ללא מתווה סדור. לעתים אף ננקטים צעדים קיצוניים כמו דרישה לפיטורי צוותי הוראה שלא התחסנו".

על המדינה, על פי הצעת מומחי בריאות הציבור, לקבוע במהירות האפשרית הסדר לפיו איש צוות הוראה שבוחר שלא להתחסן יפגוש רופא ויקבל הסבר אודות חשיבות החיסון ובטיחותו, וככל שיעמוד בסירובו, יחתום על טופס סירוב להתחסן; שנית, כל איש צוות הוראה שחתם על טופס סירוב להתחסן ייבדק אחת ל-72 שעות בבדיקת קורונה או בדיקות אנטיגן כתנאי לכניסתו למסגרת החינוכית, או לחלופין יועבר לתפקיד שאינו כרוך בחשיפה לילדים לא מחוסנים.

נושאים קשורים:  עתירה לבג"ץ,  הורים,  מערכת החינוך,  עובדי הוראה,  חיסון לקורונה,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
18.03.2021, 06:10

זה מגוחך!
פירסמו היום שילדים חולים באחוזים נמוכים ומחלתם אינה קשה. הוריאנט הבריטי יותר מדבק אך בילדים המחלה אינה קשה.
למה צריך להעניש את המורים בגלל היסטריה של הציבור?
שירדו מהגב של המורים. ההדבקה לא מונעת ע''י ילדים, זאת מסקנת המאמר שפורסם. מקווה מאוד שבג''צ יפסיק את ההיסטריה הזאת ויקבע חד משמעית לרדת מהגב של המורים

אנונימי/ת
18.03.2021, 06:53

מתגובתך ניכר שלא הבנת דבר.
מורה אחד מכניס עשרות תלמידים לבידוד , שההורים צריכים להשאר איתם. התלמידים לא יכולים להתחסן, אז ההורים חסרי אונים במצב הזה.
נראה לי שאתה מורה או נשוי למורה, כך שאתה יודע שרמת המורים היום היא מתחת לכל ביקורת, ולחנך הם בטח לא מסוגלים. אז לפחות שיתפקדו כשמרטפים, שזה היעוד שלהם.

18.03.2021, 09:36

מקווה מאוד שהאנונימי מהתגובה הקודמת הכותב כידעוני ומנחש מקצועות אינו רופא בשעות הפנאי

אנונימי/ת
18.03.2021, 11:49

תקוותך התגשמה תמר. אינני רופא בשעות הפנאי משום שזו עבודתי. בשעות הפנאי אני עוסק בפעולות אחרות.
יישר כוח, עדיין לא שקעה שמשך תמר.