חדשות

ד"ר דרור דיקר נבחר להדליק משואה ביום העצמאות

מנהל מחלקת פנימית קורונה בבית החולים השרון נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל

ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה לחקר ולטיפול בהשמנה. "קיים קושי מהותי בניהול שיח רפואי או מקצועי אודות השמנה שיוביל להבניית תשתית טיפולית לאומית לטיפול במחלה"

שר התרבות והספורט חילי טרופר ושרת התחבורה מירי רגב הודיעו אמש (ב') לד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקת פנימית קורונה בבית החולים השרון בפתח תקווה כי נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל.

ד"ר דיקר, בן 58, אחד ממנהלי מחלקות הקורונה הראשונות שהוקמו בארץ עם תחילת המגיפה, נבחר לאחרונה לנשיאה החדש של הפדרציה האירופאית לרפואה פנימית. הוא מומחה ברפואה מונעת בקהילה, במחלות לב וכלי דם ובמניעת השמנה, הוא מרצה בכיר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מדריך סטודנטים בהתמחותם ופרסם מחקרים רבים בתחום הרפואה הפנימית, עוסק בחינוך לאורח חיים בריא ובעידוד צעירים לבחירה במקצוע הרפואה וכן משמש כיו"ר החברה לחקר וטיפול בהשמנת יתר בהסתדרות הרפואית.

במהלך המגיפה, ד"ר דיקר ספג אובדן אישי כאשר אמו יהודית נפטרה בגיל 94. במסירותו לחולים הוא בחר שלא לשבת שבעה ולהישאר במחלקת הקורונה אותה ניהל ולעסוק בהצלת חיים.

שרת התחבורה רגב ושר התרבות והספורט טרופר מסרו: "שמחנו להודיע לד"ר דרור דיקר על הבחירה שלנו בו להשיא משואה. דיקר, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים השרון, מסמל את האחווה הישראלית העוצמתית והמעצימה של אנשי הרפואה שלנו בכל עת, וביתר שאת, בימים הקשים של ההתמודדות עם נגיף הקורונה. פועלו של ד"ר דיקר הוא מופת של אהבה בימי קורונה: אהבת האדם באשר הוא אדם ואהבת מקצוע הרפואה. ד"ר דיקר ראה את צורכי הכלל והפרט ובפועלו האנושי והרפואי ביטא את המחויבות הרפואית והערכית לפני כל צורך אישי".

בראיון ל"דוקטורס אונלי", בעיצומו של גל המגיפה הראשון בישראל, אמר ד"ר דיקר: "כשאני מברר עם עצמי מה הדבר האחד, המזוקק ביותר, המאפיין את התנהלותי בתקופת מגיפת הקורונה, אני מוצא כי מימוש השליחות הציבורית היא הנקודה. בעיניי, רפואה ובפרט רפואה פנימית היא יעוד ושליחות.

"כשהתבקשתי ליטול על עצמי את המשימה של בידוד וטיפול בחולי הקורונה, במסגרת מחלקתי, היה ברור לי כי צוות המחלקה יתגייס למשימה זו בכל העוז בדיוק בשל תחושת השליחות, היעוד וההליכה לפני המחנה. התחושה הזו, כמו גם תחושת האחדות המקומית, הלאומית והעולמית בהתמודדות עם הנגיף, יצרה לרגע עולם אידאי שבו הכל פועלים למען מטרה אחת נעלה - שימור החיים.

"מגיפת הקורונה נתנה לצוותי הרפואה את ההזדמנות להיות חיל החלוץ בהתמודדות עם איום בריאותי לא נודע. נותר לקוות כי תחושת היעוד, ההכרה בחשיבותם של צוותי הרפואה ואחדות המטרה לא יאבדו משנעלם הנגיף הנוכחי".

באיגוד לרפואה פנימית בירכו את ד"ר דיקר, ששימש כיו"ר הקודם של האיגוד, על הבחירה בו להדליק משואה ביום העצמאות כמנהל מחלקה פנימית קורונה בבית חולים השרון.

יו"ר האיגוד, פרופ' אבישי אליס, מסר: "ההתרגשות גדולה והגאווה רבה. סוף סוף מתפזרים העננים מעל המושג הערטילאי 'צוותי רפואה' ויש הכרה פומבית בתפקיד המכריע שממלאת הרפואה הפנימית בטיפול בחולי הקורונה בבתי החולים. גם היום, בחול המועד פסח, אנחנו בעיצומו של קרב להבראת חולי הקורונה הפעילים במחלקות פנימיות קורונה, ובצד כך להבראת מחלימי הקורונה, שמאושפזים במחלקות הפנימיות השגרתיות ושאר החולים שלנו שגודשים את המחלקות בתפוסות גבוהות.

"דרור מגלם בשנה החולפת את התגייסותנו הפנימאים לחזית המאבק, את המסירות ואת תחושת השליחות, שמלווה אותנו ביומיום. אני אישית נרגש על הבחירה בו ושמח לברכו בשם האיגוד".

נושאים קשורים:  יום העצמאות,  הדלקת משואה,  ד"ר דרור דיקר,  חדשות,  פרופ' אבישי אליס
תגובות
30.03.2021, 21:06

ברכות חמות !