חדשות

דו"ח הזיהומים: מי הם בתי החולים עם שיעור הזיהום הגבוה בישראל?

בית החולים המזוהם בישראל הוא שערי צדק, והמרכז הרפואי שיבא מוביל בשיעור הבקטרמיה מסכנת חיים - כך לפי דו"ח שפרסם משרד הבריאות בנושא

היגיינה בבתי חולים, שטיפת ידיים (צילום: אילוסטרציה)
היגיינה בבתי חולים, מניעת זיהומים (צילום: אילוסטרציה)

דו"ח חדש שפרסם הבוקר (ב') משרד הבריאות ועוסק בשיעור הזיהום בחיידקים שונים בבתי החולים בישראל בשנה האחרונה (2020) הצביע על כך שבשערי צדק נמצא השיעור הגבוה ביותר של זיהום. בשיבא נמצאה שכיחות גבוהה לבקטרמיה. על הדו"ח החדש מדווח אדיר ינקו ב-Ynet.

בתי החולים חולקו לארבע קבוצות בהתאם לגודלם. מבין הגדולים – אחרי שערי צדק נמצא אסף הרופא, ואחריו הדסה עין כרם, בילינסון, רמב"ם ושיבא. בעוד שסורוקה נמצא עם שיעור החיידקים הנמוך ביותר גם במדד הכללי, המשולב, ובמדד חיידקי הבקטרמיה.

בקרב בתי החולים הבינוניים שיעור הזיהומים הגבוה ביותר בוולפסון. אחריו בפער משמעותי, כרמל, ברזילי ומאיר.

בקרב בתי החולים הקטנים, שיעור הזיהומים הגבוה ביותר נמצא בלניאדו, ולאחריו בבית חולים השרון. הזיהומים שנמצאו הם לחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. בדו"ח נבדקו שלושה סוגי חיידקים: CPE,יVRE וקבוצת חיידקי בקטרמיה.

תגובת שיבא נמסרה מפרופ' אייל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות: "החיידקים העיקריים שמערכת הבריאות מתמקדת בהם, הם CPE, בתי החולים עושים מאמצים משמעותיים בשנים האחרונות בגלל המשמעויות הקליניות הקשות של הסוג הזה. בשיבא שמנו את המיקוד בחיידקים המסוכנים. אי אפשר להתייחס לכל החיידקים בצורה שווה".

תגובת שערי צדק: "בית החולים משקיע רבות במניעת זיהומים. זכה השנה לתקצוב משמעותי במודל התמרוץ של משרד הבריאות בזכות ההשקעה במניעת זיהומים. ב-2020 היה בית החולים אחד משלושה שטיפלו בארץ במספר הגדול ביותר של חולי קורונה, הוביל כמעט לאורך כל השנה במספר המאושפזים. הנתונים אינם משקפים את תמונת המצב המלאה בשנה חריגה זו. הנטל על בתי החולים לא היה שווה. בשליש הראשון של 2021 רואים שינוי לטובה. אנו לומדים את ממצאי הדו"ח".

תגובת הדסה: "אנו רואים את שיפור המדד בהדסה עין כרם, לעומת השנה הקודמת. בשנת הקורונה, טופלו אצלנו מספר חולי הקורונה הגדול ביותר בארץ, מה שהעמיס מאוד על שירותי האשפוז. ידוע הקשר שבין צפיפות לזיהומים. הדסה עין כרם מבצע עבודה אינטנסיבית בצמצום הזיהומים על סוגיהם השונים".

נושאים קשורים:  זיהומים,  VRE,  CPE,  המרכז הרפואי "לניאדו",  בית החולים שיבא,  בקטרמיה
תגובות
אנונימי/ת
14.04.2021, 06:10

במקרה כזה יגידו שאם לא האקרדיטציה , היו הרבה יותר זיהומים...

אנונימי/ת
28.04.2021, 17:44

אנא הסבר בבקשה מה הקשר