COVID-19 בישראל

קופות החולים החלו להיערך למבצע החיסונים הבא בתוך חצי שנה

במשרד הבריאות חוששים מכניסת וריאנטים לישראל ומעריכים כי בתוך חצי שנה, בנוסף למנת הבוסטר למתחסנים, יחוסנו גם ילדים בני 15-12

חיסון לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

קופות החולים החלו בהיערכות ל"מבצע חיסוני קורונה" נוסף. הן הודיעו כי יזדקקו לימים ספורים בלבד להתארגנות מרגע קבלת ההתראה על תחילת המבצע.

ראש הממשלה העריך אתמול (ג') בתדרוך לתקשורת כי מנת החיסון השלישית תינתן למי שכבר התחסן בשתי מנות בתוך כחצי שנה ואז גם יתחסנו ילדים בגילאי 15-12.

בתוך כך אמר הבוקר פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש בראיון לגל"צ: "אני לא יכול לומר מתי נקבל את החיסון הנוסף – אולי בעוד חצי שנה, אולי בעוד שנה ואולי אפילו יותר מאוחר אם נראה שהחיסון מפתיע לטובה, שומר על יעילותו לאורך זמן וגם מול וריאנטים מסוכנים יותר מאלה שנגדם פותח".

בתדרוך אמש מסר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מקרי ההדבקה בוריאנט ההודי של הנגיף שאותרו בקרב אנשים שנחתו בישראל מהודו ידרשו נקיטת בידוד קפדני יותר של אותם אנשים. "אם משהו עדיין מדיר שינה מאנשי משרד הבריאות", אמר, "זה כניסת וריאנטים חדשים מחו"ל".

ראש הממשלה מסר כי סוכם עם חברת פייזר לרכישת תשעה מיליון מנות חיסון נוספות שיסופקו במהלך 2022 ויותאמו לגירסאות הנגיף השונות וכן סוכם על רכש אופציונלי נוסף במידת הצורך. אחת ההערכות המרכזיות: בתוך כמה שבועות יוענק על ידי הFDA אישור לחסן גם את הילדים.

לפני כשלושה שבועות הודיעו "פייזר" ושותפתה בפיתוח תרכיב החיסון "ביונטק" כי החיסון "נמצא בטוח ויעיל בשיעור של 100% בניסוי קליני שנערך בילדים בגילאי 15-12. אף לא אחד מהנסיינים שקיבלו את תרכיב החיסון - 2,260 ילדים - לא נדבק בנגיף הקורונה, בעוד שבקבוצת הפלסבו אותרו 18 מקרי הדבקה. לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות.

בתוך כך מדווח הבוקר "ישראל היום" כי מה שהוביל את "פייזר" להשתכנע בכדאיות אספקת תרכיבי חיסון בהיקף מלא לישראל לפני מדינות אחרות היה שישראל מתאימה לחסן את כלל האוכלוסיה הבוגרת ולשמש "מדינת ניסוי" יותר מכל מדינה אחרת.

ההסבר שסופק למנכ"ל "פייזר", ד"ר אלברט בורלא, היה גם  שבישראל קיימת מערכת מידע ממוחשבת ובה נתוני ההיסטוריה הרפואית של כלל האזרחים 30 שנה לאחור, לקופות החולים שלה פריסה ארצית ויכולת לבצע את מבצע החיסונים במהירות וביעילות, אוכלוסייתה מגוונת יותר מאשר בכל מדינה מתקדמת אחרת – גיוון שמספק מידע על תגובה שלילית לחיסון הקשורה במוצא. כמו כן, יש בישראל ניסיון רב בטיפול מהיר במצבי חירום אם יתרחשו בעיות  בלתי צפויות. תחילה, כך דווח, התכוונה "פייזר" להציע לאסטוניה להיות "מדינת הניסוי והמעבדה" שלה.

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  חיסון לקורונה,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  וריאנטים
תגובות