חדשות

לראשונה ב"הלל יפה": ניתוח חדשני לתיקון עקמת דרך דופן הבטן

במערך האורתופדי של המרכז הרפואי הלל יפה ביצעו ניתוח לתיקון עקמת ניוונית בשיטה חדשנית | ד"ר איל ברבלק, שביצע את הניתוח: "מדובר בטכנולוגיה עם מינימום סיכוי לפגיעה עצבית"

ד"ר איל ברבלק, מנהל מחלקה אורתופדית א' ב"הלל יפה", בעת ביצוע הניתוח. "השיטה מתאימה בעיקר לאוכלוסיה המבוגרת". צילום: דוברות בית החולים

ניתוח לתיקון עיוות של עמוד שדרה (עקמת) בשיטה חדשנית, בשם OLIF – Oblique Lateral Interbody Fusion, בוצע לראשונה במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה. הניתוח בוצע במטופל בן 73 שסבל מעקמת ניוונית עם חוסר יציבות בחוליה L4-L5, שתי החוליות האחרונות בגב התחתון הנמצאות בחלק המותני של עמוד השדרה. הניתוח עבר בהצלחה והמטופל שוחרר לביתו כעבור שלושה ימים.

מדובר בניתוח זעיר פולשני הנעשה על ידי חתך של מספר סנטימטרים באזור המותן/ הבטן התחתונה. דרך חתך זה, תוך שימוש במכשור ייעודי לניתוח, הגיעו הרופאים לחוליות עמוד השדרה ובמקום הדיסקים השחוקים שיצרו את העקמת הניוונית, החדירו כלובים ייעודיים אשר תיקנו את העקמת. בעבר, ניתוחים אלה בוצעו בגישה אחורית בלבד עם אחוז סיבוכים גבוה.

ד"ר איל ברבלק, מנהל מחלקה אורתופדית א', שביצע את הניתוח יחד עם פרופ' יורם פולמן, ד"ר ליעד חימוביץ וד"ר עמית קרן, ציין: "מדובר בשיטת ניתוח חדשנית ביותר לתיקון עקמת ניוונית בגב. שיטה זו מתאימה בעיקר לאוכלוסיה המבוגרת מעל גיל 60 שסובלת משינויים ניווניים ניכרים בעמוד שדרה מותני. שינויים אלה יוצרים לעתים עקמת ניוונית וכתוצאה מכך עלולים לגרום לחוסר יציבות ולחץ על מערכת העצבים.

"על מנת לתקן את העקמת, יש לשחזר את גובה הדיסקים ולהפחית את הלחץ שנוצר על מערכת העצבים. היתרון העיקרי של השיטה הוא הסיכוי הנמוך לפגיעה עצבית בהשוואה לשיטות האחרות המקובלות כיום".

נושאים קשורים:  ד"ר איל ברבלק,  עקמת,  תיקון עקמת מותנית,  אורתופדיה,  ניתוח אורתופדי,  חדשות,  פרופ' יורם פולמן,  ד"ר ליעד חימוביץ,  ד"ר עמית קרן
תגובות