חדשות

משרד הבריאות מינה ועדה לקידום מקצוע הנוירולוגיה במערכת הבריאות

פרופ' נתן בורנשטיין, העומד בראש הוועדה שתגיש את מסקנותיה בסוף החודש הבא: "הבסיס לקידום המענה בישראל לתחלואת המוח בישראל הוא הכשרת כוח אדם רפואי"

פרופ' נתן בורנשטיין, יו"ר החברה הישראלית לשבץ מוח. "התשתיות העומדות לטובת אזרחי המדינה מפגרות שנים מאחור"

משרד הבריאות מינה ועדה מיוחדת לבחינת דרכים לקידום מקצוע הנוירולוגיה במערכת הבריאות. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע על הקמת ועדה מקצועית לבחינת מקצוע הנוירולוגיה. זאת, בעקבות הזינוק בתחלואה הנוירולוגית וההתפתחויות הטכנולוגיות והטיפוליות בתחום ובמטרה לקדם ולהוביל טיפול איכותי, רב תחומי וחדשני, בכל תחומי רפואת המוח. הועדה תתכנס השבוע ותגיש מסקנותיה לא יאוחר מסוף חודש יולי הקרוב (30.7).

בראש הוועדה המיוחדת לבחינת מקצוע הנוירולוגיה יעמוד פרופ' נתן בורנשטיין, יו"ר החברה הישראלית לשבץ מוח, מומחה בעל שם עולמי לנוירולוגיה, מנהל מערך המוח במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, סגן נשיא ארגון שבץ המוח העולמי לשעבר.

בין חברי הועדה נמנים: ד"ר ענבר צוקר, סגנית ראש חטיבת הבריאות במשרד הבריאות (שתשמש כמרכזת הועדה); פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ובטיחות הטיפול במשרד הבריאות; שי מעוז, מנהל תחום הרגולציה והתכנון במשרד; ד"ר הדר אלעד, ראש אגף רפואה קהילתית ועו"ד אביטל אגמון ברקוביץ מהלשכה המשפטית.

עם נציגי משרד הבריאות, ישבו בוועדה גם נציגי המקצוע: פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה, פרופ' איתן אוריאל, מנהל המחלקה לנוירולוגיה ב"בילינסון", ד"ר דנה אקשטיין, מנהלת המחלקה במרכז הרפואי הדסה עין כרם וד"ר רוני מילוא, מנהל המחלקה לנוירולוגיה בברזילי.

עם ההודעה על מינוי הוועדה אמר פרופ' לוי: "מקצוע הנוירולוגיה עבר מהפכה עצומה בשנים האחרונות. ממקצוע אבחוני, הפכה הנוירולוגיה למקצוע טיפולי. המשמעות היא שאם בעבר, רק לפני 30-20 שנה ניצבנו חסרי אונים מול חלק ניכר מתחלואות המוח, שנחשב ל'קופסה שחורה' ולא מפוענחת, אנחנו מצויים כיום בעידן אחר, בעיצומה של מהפכה מואצת בחקר המוח ומרוץ מסחרר בתחומי פיתוח טכנולוגיות רפואיות פורצות דרך ותרופות חדישות. בצד מגמות אלו, האוכלוסיה בארץ מזדקנת והיקפי התחלואה עולים. אלא שהמערכת עדיין לא מותאמת לשינויים הללו. כמו במדינות אחרות בעולם, עלינו לבחון גם בארץ את תמונת מצב התחלואה ואת מצב התשתיות, ולבצע שינויים בהתאם".

פרופ' בורנשטיין, יו"ר הוועדה, הוסיף: "תחלואת המוח מסבה לחברה הישראלית נזק עצום, חברתי וכלכלי. הציפיה מהוועדה היא לבחון היבטים שונים של תחלואת המוח ברמת התשתיות, המענה הקהילתי והאשפוזי, קידום צרכים טיפוליים ומעמד המקצוע. הבסיס לקידום המענה בישראל לתחלואת המוח הוא הכשרת כוח האדם הרפואי בהיקפים המתבקשים".

נושאים קשורים:  פרופ' נתן בורנשטיין,  פרופ' דוד טנה,  נוירולוגיה,  משרד הבריאות,  פרופ' חזי לוי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.06.2021, 09:48

במצב כפי שתואר, אין מקום לדיון ובטח ובטח לא להשאיר את ההחלאה למנכ"ל משרד הבריאות.
טעויות רבות קרו במשבר הקורונה, חלקן בשוגג וחלקן שלא.
במצב של תופעות לוואי ברורות, יש להפסיק לאלתר את מסע החיסונים.
אין מקום לדיון. עשרות אלפי תופעות לוואי, חלקן קשות, אינן מדווחות. המוסר והצדק (אם נשאר), מחייב מהלך אמיץ של עצירת הדחיפה הלא מבוססת לחיסוני צעירים!!!!

אנונימי/ת
12.06.2021, 09:54

חיסוו ילדים ומתבגרים לקורונה, דומה לחיסון שלהם לאלצהיימר ודמנציה.....
מובן, שהיעילות 100 אחוזים. זאת מאחר שהמחלה לא רלוונטית עבורם.
כן רלוונטי הם תופעות הלוואי הידועות והבלתי ידועות. מה נגיד אם יתחילו דיווחים על למפומות? לויקמיות? מצבים אוטואימוניים קשים? מצבים נפשיים חמורים? וחלילה מוות לא מובן?
תחשבו על כך בכובד ראש ותתעוררו!

אנונימי/ת
14.06.2021, 19:30

כבוגר טרי מבן גוריון: פשוט לא מלמדים מספיק נוירולוגיה. הדגש הוא קהילה ופנימית באופן לא פרופורציונלי. ובסורוקה מחלקה בקריסת כוח אדם שמרתיעה כל בר דעת מלהגיע לתחום.