דעות

מול מדיניות בלימה רכה ומינימום מגבלות, זו האחריות שלנו הרופאים

משהממשלה לא מכבידה בהגבלות על הציבור, עולה עוד יותר חשיבותם של המחויבות החברתית שלנו כרופאים, של הדוגמה האישית והעידוד על שמירת ההנחיות. פרופ' בשאראת בפנייה אל עמיתיו בעברית ובערבית

"אנו בעונת הקיץ שמאופיינת באירועים המוניים, בחתונות ובנסיעות לחו״ל. עלינו לעודד אירועים במקומות פתוחים ולהמעיט באירועים צפופים". צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בגל התחלואה הנוכחי, המוצא אותנו עם עייפות פנדמית, לאחר יותר משנה של הגבלות מכבידות, מצוקות נפשיות וגופניות מסביבנו, מספר המאומתים הולך ועולה ומתקרב ל-1,000 ליום. עם זאת, לנוכח היתרון של שיעורי התחסנות מהגבוהים בעולם, הממשלה מעדיפה הגבלות רכות, ומה שנותר לנו כאזרחים וכעובדי מערכת הבריאות הוא ללמוד לחיות לצד הנגיף, להמעיט בסיכונים ולהטמיע עקרונות של חיים בריאים לשם שמירה על בריאות האוכלוסיה.

המחויבות והאחריות החברתיות שלנו כרופאים בתקופה מאתגרת זו מקבלות חשיבות עליונה ותפקידנו בדוגמה אישית ובעידוד ההקפדה על ההנחיות הוא  קריטי. אנו חיים במדינה שרוב אזרחיה מכבדים את הרופאים ואת עובדי הבריאות, שומעים להמלצותיהם ומאמצים את עצתם ופועלם .

אנו בעונת הקיץ שמאופיינת באירועים המוניים, בחתונות ובנסיעות לחו״ל, ועדיין לא כל האזרחים מבינים את ההנחיות וחלקם אף מתקשים להבין את ההיגיון העומד מאחוריהן. לכן, עלינו לפשט את ההסברים, לעודד את הציבור לעטות מסיכות במקומות סגורים, לשמור על ריחוק פיזי (להבדיל מ"ריחוק חברתי" כי אנו זקוקים לקרבה חברתית), לעודד אירועים במקומות פתוחים ולהמעיט באירועים צפופים. מי שרוצה לנסוע לחו״ל הקיץ, נכוונו לביקור במדינות בטוחות ולא באלו המסוכנות וכמובן, נחזור ונזכיר לשמור על הנחיות הבידוד עם החזרה ארצה.

בתוך כך, השלמת מבצע החיסונים לבני נוער ומבוגרים שטרם התחסנו הוא אתגר שימשיך ללוות אותנו עוד זמן רב.

עלינו לחזק את יכולות המנהיגות שלנו, הבולטות והחבויות, כדי להשפיע על מטופלינו למען בריאותם, על הרופאים הקהילתיים ובמיוחד בחברה הערבית ובקבוצות אוכלוסיה ייחודיות

מגיפת הקורונה הפוקדת את עולמנו היא עבור רבים מהרופאים ועובדי מערכת הבריאות האתגר החשוב ביותר מאז תחילת דרכנו המקצועית. עלינו לחזק את יכולות המנהיגות שלנו, הבולטות והחבויות כדי להשפיע על מטופלינו למען בריאותם, על הרופאים הקהילתיים ובמיוחד בחברה הערבית ובקבוצות אוכלוסיה ייחודיות נוספות ובכלל, צו השעה מורה לנו לעשות הכל כדי לעמוד מול אתגר המאה המלווה אותנו זה כבר יותר משנה.

الى جميع الطواقم الطبية في مجتمعنا العربي

تحياتنا لكم جميعاً

اليوم ونحن على ابواب عيد الاضحى المبارك والسفر الى خارج البلاد وموسم الاعراس وكل هذا مع فترة التعايش مع جائحة الكورونا ، تقع علينا جميعاً مسؤولية مجتمعية كبيرة ومهمة ، وعلينا ان نجند كل طاقاتنا وقدراتنا المهنية والقيادية لكي نكون أهل لهذه المسؤولية الملقاة على عاتقنا لكي نحمي مجتمعنا والذي قاسى الأمرين في موجات الكورونا السابقة ! ونكون دافعة مؤثرة على ابناء مجتمعنا كي يعملو بكل مقدورهم لمنع تفشي الوباء الخطير .

ابناء هذا المجتمع يقدرون اهل الطب والتمريض والصحة ، يسمعون اقوالهم ويفعلون افعالهم ، وهذه نعمة نشكر الله عليها وما علينا الا ان نقوم بواجبنا بشرح وتفسير التعليمات والتوجيهات الصحية ، لارتداء الكمامة في الاماكن المغلقة والتباعد المكاني ، ننصح الأهل بتفضيل المناسبات في الاماكن المفتوحة بدل المغلقة والتقليل من الاكتظاظ . كما ونتوجه للجميع بعدم السفر للدول المصنفة خطرة ، وان نحافظ على الحجر الصحي اذا اقتضى الأمر ذالك ،وندعو صغار السن وذويهم للتطعيم ونعمل جهدنا لرفع نسبة التطعيم في الفئة العمرية ما فوق الخمسين لأنها الفئه الاكثر خطراً للعدوى !

اعزائي واحبائي ، مجتمعنا اكثر من قاسى من الكورونا من حالات مرضية صعبة ووفيات بنسبة عالية ، وخسرنا الكثير من احبائنا ، دعونا نعمل ونؤثر لكي نحافظ على صحتنا وصحة من حولنا

كل عام والجميع بالف خير وصحة

بروفيسور بشارة بشارات

رئيس جمعية تطوير صحة المجتمع العربي / نقابة الاطباء

נושאים קשורים:  פרופ' בשארה בשאראת,  קורונה,  בריאות החברה הערבית,  ריחוק פיזי,  עטיית מסיכות,  דעות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2021, 20:17

יש אחדות בעמינו, הערבים והיהודים כאחד-כולם דרעק. אנשים לא מקפידים במצב הטוב וברע מזלזלים במופגן.

פרופ' בשאראת, מילים כדורבנות ויישר כוח!