חדשות

הבוקר שביתת עובדי מינהל ומשק בכל בתי החולים הממשלתיים

העובדים מוחים על מחסור בכוח אדם, שכר נמוך ועומסים בלתי סבירים | יו"ר הוועד הארצי של עובדי מינהל, משק וכוחות העזר (מנמ״ש): "לא רצינו להגיע למקום הזה אבל האוצר לא משאיר לנו ברירה"

עובד ניקיון בבית חולים. צילום: פלאש 90

13 אלף עובדי המינהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים - הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים - פתחו הבוקר (ג'), החל מהשעה 06:00, בשביתה במחמאה על תנאי העסקתם והמחסור בכוח אדם.

מוועד העובדים נמסר כי למרות מחסור של כ-1,000 עובדים, כ-200 עובדים שגויסו בתקופת משבר מגיפת הקרונה קיבלו מכתבי פיטורים בתחילת החודש. עוד הם מבקשים להעלות את שכרם ולהשוותו לזה של עובדי מינהל ומשק של בתי החולים של הקופות ומצביעים על פערי שכר של עשרות אחוזים.

אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי מינהל, משק וכוחות העזר (מנמ״ש): "לא רצינו להגיע למקום הזה אבל האוצר לא משאיר לנו ברירה. שלוש שנים אנחנו מתריעים על עומסים בלתי סבירים שרק הולכים וגדלים. בכל פעם שנבנה עוד בנייין בבית חולים ונפתחת עוד מחלקה, חייבים להגדיל את מספר עובדי המינהל והמשק כמו את צוותי הרפואה, אך זה לא קורה. לא נוכל לעמוד יותר בעומסים מבלי לפגוע במטופלים ולסכן את בריאותם. חסרים כ-1,000 עובדים במחלקות השונות״.

השביתה תכלול 13 אלף עובדים ב-30 מרכזים רפואיים: כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש, בתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח, שירותי שינוע חולים, כוח עזר, מכבסה, מחסנים, אספקה סטרילית לחדרי הניתוח, שירותי מחשוב, שירותי הנדסה, שירותי טיהור זיהומים, שירותי חצר וגן, ועוד. זאת למעט מחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה, כגון: מחלקות אונקולוגיות, דיאליזה, פגים וחדרי לידה. במחלקות אלו יינתנו שירותים במתכונת שבת.

העובדים שובתים בבתי החולים: רמב"ם, שיבא, שמיר, גליל-נהריה, הלל יפה, ברזילי, וולפסון, פוריה, זיו; בתי החולים לבריאות הנפש: שער מנשה, אברבאנל, איתנים, מרחבים, באר יעקב, באר שבע, מעלה הכרמל, כפר שאול, מזור לבריאות הנפש; בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים: דורות נתניה, פלימן, לה השרון, גריאטרי ראשון לציון, שוהם ושמואל הרופא.

נושאים קשורים:  עובדי מינהל ומשק,  שביתה,  חדשות,  משרד האוצר,  בתי חולים ממשלתיים
תגובות