COVID-19 בישראל

עלייה משמעותית במספר מאושפזי קורונה בבתי החולים

שיא במספר המאומתים החדשים מזה ארבעה חודשים | השבוע תחל אכיפה מוגברת על חובת מסיכות בחתונות ובאירועים | הממשלה נערכת להנחיות לציבור לקראת חגי תשרי ופתיחת שנת הלימודים

בדיקת קורונה. צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש 90

דו"ח משרד הבריאות שהופץ הבוקר (א', 09:00) מצביע על עלייה משמעותית במספר חולי קורונה המאושפזים עתה בבתי החולים – 124 ומהם עלה ל-63 מספר החולים במצב קשה. אלא שבין אלה רק 18 במצב קריטי ו-16 מונשמים.

מהדו"ח עולה כי ביום ו' אותרו בישראל 1,120 מאומתי קורונה יומיים חדשים – שיא מזה ארבעה חודשים – ובשבת 430 נוספים. מאז חצות ועד מועד הדיווח הבוקר נוספו עוד 155, כך שהממוצע בשבוע האחרון עלה ל-710.

במצב פעיל עכשווי נמצאים עתה בישראל 6,622 ומאז תחילת המגיפה בינואר אשתקד כבר נדבקו בנגיף בארץ קצת פחות מ-10% מכלל האוכלוסיה – 851,142. אתמול והבוקר (עד מועד הדיווח) נפטרו עוד שני חולים ובסך הכל נכון להיום מתו בארץ 6,448.

הדו"ח מצביע על כך שמקדם ההדבקה הוא 1.37. שיעור החיוביים לנגיף בבדיקות 1.47%. עלה ל-5,742,289 מספר המחוסנים במנה הראשונה ומהם כבר קיבלו את המנה השנייה – 5,225,831.

ישוב אחד – בית יצחק/שער חפר צבוע אדום, שבעה בכתום ו-41 בצבע צהוב. בתל אביב 563 חולים ונדבקים, 2% חיוביות בבדיקות ו-9.1 ל-10 אלפים נפש הם חולים חדשים, ולמרות זאת היא צבועה בירוק.

כבר ביום ו' החליטה הממשלה בתום ישיבה שהוגדרה כ"דיון חירום מיוחד" שיש לקדם עריכת בדיקות ביתיות. במסמך של משרד הבריאות גם סופקה הגדרה מהו אירוע בעל סיכויי הדבקה גבוהים, כלומר כזה שמחייב הפעלת כללי התו הירוק. הכוונה לאירוע שמתקיים במקום סגור, עם יותר מ-100 משתתפים. כאשר האירוע תחום בזמן, כולל גם אכילה ושתייה למוזמנים, שמתקיים לא רק בישיבה אלא גם בעמידה ותנועה עם ערבוב בין המשתתפים. בקטגוריות זאת: חתונות ושמחות משפחתיות, הופעות אמנים כאשר הצופים בעמידה, מסיבות וכנסים.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בדיון שכונס בעקבות העלייה בתחלואה בזן דלתא של נגיף הקורונה: "המטרה שלנו היא לקיים חיי שגרה מותאמים לקורונה. מי שקיווה שהחיסונים לבדם יפתרו את הבעיה – טעה. הם לא. נדרשת אסטרטגיה שבה יהיו בידינו כמה שיותר חיסונים מצד אחד וגם יעלה מספר המחוסנים, אבל ילקחו בחשבון מגבלותיהם. התפיסה הכוללת שלנו היא רציפות חיסונית, יצירת כללי קורונה לשגרה לאורך זמן, בדיקות עצמיות, אבל גם התנהגות אחראית יותר של כלל הציבור". השרים סיכמו על תקצוב של עוד 75 אלף בדיקות ביום.

בנוסף, השבוע תחל אכיפה מוגברת של כללי התנהגות בדגש על חובת מסיכות בחתונות ובאירועים. הכללים ייכנסו לתוקף ביום רביעי. הממשלה נערכת גם להנחיות לציבור לקראת חגי תשרי ופתיחת שנת הלימודים. צוות משותף למשרדי הבריאות והתחבורה יבחן את המדיניות בנתב"ג. הכניסה לאירועים בעלי סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר רק למחוסנים שיציגו תעודת מתחסן, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית.

ראש הממשלה בנט ציין כי התחלואה בוריאנט דלתא של הנגיף מזנקת בכל העולם, גם במדינות מחוסנות. "הממשלה ערה להתפתחויות. החיסונים מועילים כנגד הנגיף, ולכן אנו דואגים לרציפות חיסונים ולמלאי הנדרש. אך החיסונים לבדם אינם מספיקים. יש דעה הולכת ומתרחבת שיכולת ההגנה של החיסונים הקיימים חלשה יותר מכפי שקיווינו. עדיין לא יודעים בדיוק עד איזו רמה החיסון הקיים עוזר, אבל נראה שהוא בצורה משמעותית פחות מכפי שהוערך עד כה. כולנו מקווים לראות האטה בתחלואה אבל העובדות הן כרגע הן שאין האטה, לא בישראל ולא בעולם".

הנחיות חדשות לטסים לחו"ל

בסוף השבוע פורסמו הנחיות חדשות לטסים לחו"ל. מיום ו' הקרוב ספרד וקירגיזסטן נכללות ברשימת המדינות בסיכון מרבי והטיסה אליהן אסורה. הטיסה נאסרה לחלוטין עוד קודם לכן לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן. ברשימת המדינות באזהרת מסע חמורה גם אוגנדה, מיאנמר (בורמה), פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה.

כן חלה אזהרת מסע חמורה על בריטניה, קפריסין, טורקיה וגיאורגיה. כל מי שישוב ממדינות אלו יידרש להיכנס לבידוד מלא של שבוע.

מסוף השבוע מחויב כל נוסע השב מחו"ל, כולל מחוסנים ומחלימים, להיכנס לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת שביצע במעבר הגבול.

ביום חמישי 89 מהמאובחנים, מתוך 855, הגיעו מחו"ל ועברו בדיקה במעברי הגבול – 21 מהם באו מבריטניה, תשעה מיוון, שמונה מטורקיה, חמישה מקפריסין ומגיאורגיה, ארבעה מספרד וארבעה מארה"ב. אובחנו גם מאומתי לקורונה שהגיעו מצרפת, גרמניה, שווייץ, פרו, בולגריה, אוקראינה, איטליה, הולנד, הונגריה, בלגיה, רומניה, איי סיישל, צ'כיה, נורבגיה, אוסטריה ויפן.

בריאיון ל"אולפן שישי" בערוץ 12 התנערה ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מדיווחים קודמים לפיהם יוטל סגר בחגי תשרי. "יש המון דיסאינפורמציה לפיה משרד הבריאות מוביל לסגר בחגים", ציינה.

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  ראש הממשלה נפתלי בנט
תגובות
אנונימי/ת
19.07.2021, 07:59

הגיע הזמן לעדכן בנתונים מי חולה קשה מקורונה ומי חולה קשה במחלה אחרת ומאומת לקרונה. יוצר מצג שווא של מציאות לא נכונה ,בפרט אצל מקלץבלי ההחלטות