COVID-19 בישראל

שמר מתריע: "זה רק עניין של זמן להופעתו של זן נגיף עמיד לחיסונים"

פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת סל התרופות אשתקד, תומך במתן מנת חיסון שלישית לקבוצות בסיכון אך מוטרד מאי אכיפת חובת עטיית מסיכות: "אם כולנו היינו עוטים מסיכה, לא היה נגיף!"

פרופ' שוקי שמר. צילום: טל שחר

בשבועות הקרובים אמור משרד הבריאות להודיע רשמית מי יעמוד בראש ועדת הסל לשנה הקרובה (2022) ומתי תחל בדיוניה. פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת סל התרופות אשתקד, אמר הבוקר (ג') על הבקשה להגדיל את תקציב סל התרופות בשיעור שנתי קבוע של 1.6%, כי הנושא מופיע בהסכמים הקואליציוניים, בקווי היסוד של הממשלה החדשה, אך "זה לא קרה ב-20 השנים שחלפו מאז שהוקמה ועדת הסל". כך דיווחה מרב בטיטו ב-Ynet.

על עבודת הוועדה אמר פרופ' שמר: "העבודה בוועדת סל התרופות מאוד-מאוד מסודרת. הכל שקוף. במשרד הבריאות מכינים את כל החומר לקראת דיוני הוועדה מאפריל ועד אוקטובר ואז מעבדים אותו לכ-15 כרכים מדעיים המובאים לדיוני הוועדה שישיבותיה מתנהלות לעתים משמונה בבוקר ועד שעות הערב המאוחרות".

בהקשר לנתוני התחלואה העכשווית התריע פרופ' שמר: "החובה לעטות מסיכות במקומות סגורים ובהתקהלויות איננה נאכפת. זה רק עניין של זמן עד שנייבא לכאן נגיף חדש שעלול להיות עמיד לחיסונים. אם כולנו היינו עוטים מסיכה, לא היה נגיף! אי אכיפת חובת המסיכות מטרידה אותי".

לדבריו, הנתון הרלבנטי הוא מספר המונשמים ולא מספר הנדבקים החדשים מדי יום. "אני לא שותף לתחזיות האימה. כרופא, אני יודע שהדבר הכי חשוב ברפואה הוא המניעה, וזה נדרש לבלימת התחלואה. צריך לזכור שאצל חלק מהנדבקים יש בהמשך תופעות לוואי ארוכות. לכן, צריך לבצע את כל הפעולות למניעת התפשטות המחלה".

בהמשך אמר כי נדרש מתן מנת חיסון שלישית לקבוצות מסוימות באוכלוסיה. "לא יהיה מנוס מזה. החיסון השלישי בפתח, ואני בעדו. הוא בטוח ושינה את החיים שלנו. מי שקיבלו את החיסונים עמידים בפני הנגיף".

נושאים קשורים:  פרופ' שוקי שמר,  ועדת סל התרופות,  עטיית מסיכות,  מנה שלישית,  קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
27.07.2021, 16:48

אם לדעתך החיסון לא יעיל למה לקנות מנה שלישית-עדיף לחסן החיסון הרגיל-נגיף מומת, הוכח שהחולים בקורונה לא חולים שוב

אנונימי/ת
27.07.2021, 22:34

לא הוכח שהחולים בקורונה לא חולים שוב, ויותר מזה פורסמו מקרים של אנשים שהתחסנו פעמיים נדבקו חלו החלימו ושוב חלו