חדשות

עוד חיסונים: הקופות יחלו לחסן נגד שפעת העונתית מהשבוע הבא

ב"כללית" הודיעו: חיסוני השפעת יינתנו בעמדות נפרדות במתחמי החיסונים לקורונה | דגש מיוחד יושם השנה לחיסונם נגד שפעת של ילדים עד גיל 12 מאחר שאינם מתחסנים עדיין לקורונה

אחות מחזיקה חיסוני שפעת. צילום: פלאש 90

בעוד מבצע חיסוני הקורונה בעיצומו, מתחילות קופות החולים במקביל במבצע חיסוני השפעת. שירותי בריאות כללית הודיעה בערב ראש השנה כי החל מ-12 בספטמבר, כלומר מיום א' הקרוב, היא מתחילה במבצע החיסונים העונתי. בימים הראשונים ממועד זה יתרכז המבצע במרותקי בית. הקופה רכשה 1.3 מיליון מנות חיסון לשפעת לעונה הנוכחית.

הקופה קראה למבוטחיה בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, נשים הרות וילדים עד גיל 12 להקדים ולהתחסן. יש לצפות ל"התנפלות" על מרפאות הקופה בימים הראשונים של המבצע  ואז ייתכן, כפי שמעריכים עובדי המרפאות, יהיו גם כמה ימים של מחסור זמני בחיסונים עד שיגיע המלאי המוזמן הנוסף.

"כללית" הציבה משימה לחסן כמה שיותר מבוטחים מאוכלוסיות בסיכון כדי לספק הגנה מפני שפעת וסיבוכיה. בהדרגה יורחב המבצע ליתר אוכלוסיות המבוטחים.

עדיין לא ברור אם לתחלואת הקורונה תהיה השפעה על תחלואת השפעת ואם יתממשו חששות מפני תחלואה צולבת. יש סבורים שיש מקום לדאגה מסוימת משום שדווקא הקיץ נרשמה עלייה חריגה ובלתי צפויה בזיהומים נשימתיים האופייניים לחורף, אלא שהתופעה לא היתה ייחודית לישראל.

ד"ר בת שבע גוטסמן, מומחית למחלות זיהומיות ויועצת ב"כללית", ציינה כי גם בעבר ניתנו חיסוני שפעת יחד עם חיסונים אחרים במסגרת חיסוני השגרה והילדות. גם משרד הבריאות וגם ה-CDC כבר ציינו שניתן לתת חיסון לשפעת יחד עם החיסון לקורונה. מבוגרים שיגיעו להתחסן יתושאלו אם ומתי קיבלו את המנה השלישית.

דגש מיוחד יושם השנה לחיסון ילדים עד גיל 12 מאחר שאינם מתחסנים לפי שעה נגד קורונה ויש חשיבות נוספת לחסנם כדי להגן עליהם מפני המחלה. תלמידי כיתות ב-ד' יחוסנו לשפעת בבתי הספר. מתחילת אוקטובר גם ניתן יהיה לחסן תינוקות מגיל חצי שנה.

חיסוני העונה הם כנגד ארבעה זנים של נגיף השפעת. ה"כללית" תאפשר לקבל את חיסוני שפעת בעמדות נפרדות במתחמי חיסוני הקורונה ביישובים שונים אבל גם במרפאות האם ובמרכזי בריאות האישה, בתחנות טיפות חלב ובמרכזי בריאות הילד.

נושאים קשורים:  חיסונים לשפעת,  קופות החולים,  חיסון לקורונה,  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  ד"ר בת שבע גוטסמן
תגובות