COVID-19 בישראל

שר הבריאות הורוביץ: "המגיפה עתה היא בעיקר אירוע של לא מחוסנים"

חשש מייבוא וריאנט חדש של נגיף הקורונה - בנתב"ג יופעל מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל | במשרד הבריאות מתכוונים להחיל מודל בידוד חדש במערכת החינוך: רק מאומתים ייכנסו לבידוד

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט התבטא אתמול (א') בישיבת הממשלה "הסבלנות שלנו לאנשים לא מחוסנים תמה". לפי דיווח בערוץ 12 הדיון עסק בהרחבת פיילוט "הכיתה הירוקה" לכל מערכת החינוך ועצירת שטף הבידודים בבתי הספר.

אתמול דווח שיותר מ-154 אלף תלמידים נמצאים בבידוד, אולם כ-90% נמצאו שליליים בבדיקות ונשלחו לבידוד רק בגלל חשיפה למאומת. כ-3,750 אנשי צוות הוראה מבודדים ומעל 5,800 תלמידים ומורים נמצאו חיוביים לנגיף. במהלך הדיון הושמעה דרישה לחייב את כל עובדי הציבור בחיסון.

שר הבריאות ניצן הורוביץ טען כי עתה מגיפת הקורונה בישראל היא בעיקר אירוע של לא מחוסנים. לצד זאת הודיע כי החל מהחודש הבא יש כוונה לעבור למודל אחר, לפיו רק מאומת ייכנס לבידוד וכל מי שרק נחשף אליו, ובעיקר כשמדובר בתלמידים, יעבור בדיקות תכופות יותר.

בתוך כך נמסר כי יש כוונה להאריך את תוקף בדיקות האנטיגן הנעשות בעיקר לילדים ובבית - מ-24 ל-48 שעות וכך יידרשו לעבור רק שלוש בדיקות בשבוע במקום שש-שבע וכן שבכניסה למלונות ניתן יהיה להסתפק בהצגת בדיקה שלילית מהירה. השינוי בתקפות הבדיקות אמור להשפיע על העומסים הכבדים במתחמי הבדיקות, שעליהם מחו אזרחים רבים.

ראש הממשלה גם מסר כי יש חשש מייבוא וריאנט חדש של נגיף הקורונה ומסיבה זאת יופעל כנראה בנתב"ג מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל כדי "לעקוב כך אחרי תנועת הנגיף'".

נושאים קשורים:  ראש הממשלה נפתלי בנט,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  בידוד,  נתב"ג,  מערכת החינוך,  19-COVID,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.09.2021, 20:33

אז בשעה טובה הגענו לחיסון בכפיה. דיקטטורה רפואית!
ומה זה בכלל ״מנגנון סריקה גנטי״?

מזמן היה צריך לעשות חיסון בכפיה, אולי הינו חוסכים חיים להרבה אנשים. אנרכיה בכל נושה אף פעם לא הצליחה להביא לתוצאות חיוביות

ד״ר גרוסמן. אמנם אנרכיה יתכן ולא מצליחה, אבל גם דיקטטורה בד״כ לא מצליחה: ניתן לראות את תוצאות שלטון שכזה בבקה״מ, צפון קוריה, סין, סודן, אירן ועוד לעומת מדינות דמוקרטיות. בנתיים שיטה יחידה שהצליחה להביא לאושר ושגשוג כלכלי זה דמוקרטיה מערבית שכוללת הגנה על דעות וזכויות של מיעוטים ואי כפייה. חבל ששיטה זו כעת נהרסת בהרבה מהמדינות הללו בגלל מחלה עם אחוז השרדות מעל 99.8% (ומעל 99.9% עד גיל 60).

אנונימי/ת
14.09.2021, 12:43

מרינה גרוסמן כנראה את רוצה להיות רופאה באירן או באיטליה של מוסוליני .
כל עוד זה לא 100% לא ניתן לחייב אפאחד.
את ההימורים על החיים שלי אני בעצמי אעשה וכך גם מצופה מכל אדם בר דעה

אנונימי/ת
19.09.2021, 19:11

ואני דווקא חשבתי ששר הבריאות הוא בעיקר ארוע של היעדר חשיבה ביקורתית עצמאית