מחקרים

התפקיד של אורח חיים ותזונה בפסוריאזיס

שינוי אורח חיים ותזנה יכול להטיב עם מטופלים הסובלים מפסוריאזיס

25.07.2022, 11:29

גורמים סביבתיים חיצוניים, ובהם אורח חיים (צריכת אלכוהול, עישון, מתח, הפרעות שינה והרגלי יושבנות), תזונה וצריכת מזונות יחידים יכולים להשפיע על ההתייצגות הקלינית, חומרה ומהלך מחלת הפסוריאזיס.

במחקר שממצאיו תוארו בכתב העת Dermatologic Therapy אספו החוקרים את כל הכתבות באנגלית אשר עוסקות בפסוריאזיס ואורח חיים או תזונה על ידי סקירה נרחבת של מאגר המידע PubMed. את הכתבות בחנו באופן זהיר החוקרים על מנת לבחון את ההשפעה של גורמים אלה על המחלה.

תוצאות המחקר הראו כי הידע הסמכותי הנוכחי מאשר כי קלוריות נמוכות, תזונה ים תיכונית והגבלת חלבונים או דיאטה צמחונית יכולים להועיל לפסוריאזיס. כמו כן, נמצא כי מומלץ למטופלים עם פסוריאזיס גם לעסוק בפעילות גופנית באופן שגרתי, להימנע מצריכת אלכוהול ולצרוך דגים עשירים באומגה 3 כמו גם פירות וירקות. בנוסף, ייתכן כי גם פרה-ביוטיקה ופרוביוטיקה יכולות לספק רווח פוטנציאלי, בעוד שתוסף ויטמין D ותזונה ללא גלוטן יעילות רק במקרים מסוימים.

ממחקר זה עולה כי שינוי הרגלי תזונה ואורח חיים בלבד לא מחליפים את הטיפול הקונבנציונלי אלא צריכים להיחשב כאדג׳ובנט. רופאים יכולים למלא תפקיד חיוני, על ידי העברת ידע למטופלים פסוריאטיים לגבי היתרונות של אורח חיים והרגלי תזונה תקינים וכן לספק הפניות למקורות מהימנים לעצות תזונה.

מקור:

Musumeci M. et al. Dermatologic Therapy (2022) https://doi.org/10.1111/dth.15685

נושאים קשורים:  מחקרים,  פסוריאזיס,  תזונה,  אורח חיים,  פרוביוטיקה,  דיאטה ים תיכונית
תגובות
אנונימי/ת
25.07.2022, 23:50

כל הכבוד על האומץ !