חדשות

יו"ר ועדת סל התרופות: "יש לנו דרך ארוכה, אך אני בטוחה שנצליח"

אתמול התכנסה לראשונה ועדת סל שירותי הבריאות ל-2023 בראשות פרופ' דינה בן יהודה | שר הבריאות הורוביץ: "יש לכם תפקיד מכריע בעיצוב מערכת בריאות שיוויונית ונגישה לכל אדם בישראל"

פתיחת דיוני ועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2023. צילום: דוברות משרד הבריאות

אתמול (א') התכנסה הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023 לישיבתה הראשונה. הישיבה התקיימה במרכז הרפואי שיבא תל השומר בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש.

בראש הוועדה עומדת השנה פרופ' דינה בן יהודה, דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית וראש המערך ההמטולוגי ב"הדסה." בין החברים הנוספים - ד"ר סוהיר אסדי, מנהלת מחלקת נפרולוגיה ברמב"ם, פרופ' נדב דוידוביץ, מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וראש תחום מדיניות בריאות במרכז טאוב, פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל ומנהל בית החולים השיקומי ב"איכילוב", הרב ד"ר שאול פרבר, מייסד עמותת עתים והשופטת לשעבר הילה גרסטל.

תקציב הוועדה עומד על 550 מיליון שקל, זהה לשנה שעברה והיא צפויה להגיש את המלצותיה במהלך חודש דצמבר-תחילת ינואר 2023. במסגרת דיוני הוועדה יועלו לדיון מאות תרופות וטכנולוגיות מועמדות לסל ועדכוני התוויות.

פרופ' דינה בן יהודה, יו"ר הוועדה החדשה, אמרה בפתח הישיבה: "כרופאה אני יודעת איך זה מרגיש כשאני והמטופלים שלי מחכים לדעת אילו מהתרופות נכללות בסל. אני מכירה גם תחושת השמחה כשתרופה נכנסת וגם את תחושת האכזבה כאשר התרופות לא נכנסות. אני מתייחסת לתפקידי כיו"ר הוועדה בחרדת קודש. אנחנו הולכים לקראת דרך ארוכה אבל בטוחים שהיא תצליח".

שר הבריאות הורוביץ אמר לחברי הוועדה כי "לכם יש תפקיד מכריע בעיצוב מערכת בריאות שיוונית ונגישה לכולם. לכל אדם בישראל, לא משנה מה מוצאו, מקום מגוריו, נטייתו המינית והמגדרית, וכמובן לא משנה מהו מעמדו הכלכלי. בתקציב האחרון, לראשונה מזה שנים, הגדלנו את תקציב סל התרופות וקיבענו אותו בבסיס תקציב המדינה. ההישג החשוב הזה אפשר להרחיב את היריעה לשנים קדימה ומאפשר מימון של יותר תרופות וציוד רפואי בטכנולוגיות מתקדמות להרבה יותר אזרחים שזקוקים להם".

הורוביץ בירך את יו"ר הוועדה פרופ' בן יהודה ואמר: "פרופ׳ בן יהודה, ידידתי, המינוי שלך, לראשונה כיושבת ראש הוועדה, היה לי לכבוד. גם באופן אישי, כי אני מכיר ומוקיר את המקצועיות שלך והעשייה המבורכת שלך, אבל גם, וזה אבסורד ב-2022 להגיד את זה אבל זו המציאות - את למעשה האישה הראשונה שמובילה את הוועדה החשובה הזאת".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ אש הוסיף כי פרופ' בן יהודה תתרום לעבודת הוועדה הן מהידע הרפואי והמקצועי שלה והן מהידע שלה כחברת ועדה בעבר, על מנת להגיע להחלטות הטובות ביותר.

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  פרופ' דינה בן-יהודה,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  פרופ' נחמן אש,  חדשות
תגובות