חדשות

מחר: ישיבה מעשית ראשונה של ועדת הסל 2023

ברקע התכנסות הוועדה: ביקורת של ארגוני חולים שונים על כך שטרם פורסמו נימוקי החלטות הוועדה בשנה שעברה, כך על פי דיווח ב"ישראל היום"

סל התרופות. אילוסטרציה

הוועדה הציבורית להרחבה השנתית של סל התרופות ל-2023 מתחילה למעשה רק מחר (ד') בסדרת ישיבותיה. בראש הוועדה עומדת השנה פרופ' דינה בן יהודה מ"הדסה".

אלא שעל רקע זה, שבים גורמים שונים הקשורים במערכת הבריאות, לרבות ארגוני חולים, ומותחים ביקורת על כך שעד היום לא פרסם משרד הבריאות את מלוא ההחלטות ואת הנימוקים להן שהתייחסו לדיוני הוועדה בשנה שעברה. כל זאת למרות שמבקר המדינה כבר מתח ביקורת על כך בדו"ח קודם.

בדיווח של מיטל יסעור בית-אור הבוקר (ג') ב"ישראל היום" נמסר כי עמדת משרד הבריאות בנושא הזה היא ש"עיקרי ההחלטות של ועדת הסל מפורסמים באתר המשרד מספר ימים לאחר כל ישיבה ומאפשרים לעקוב אחר החלטותיה, לערער עליהן בזמן אמת או לפנות לוועדה. חלק מהעיכוב נובע מהמתנה לקבלת הפרוטוקולים מהחברה המתמללת, מצמצום כוח אדם העוסק בנושאים שונים לקראת הדיונים וגם מעומסים חריגים על הצוות שמטפל בפרוטוקולים אלו. ועדת המשנה של הוועדה הציבורית עוסקת במידע רגיש ביותר הנוגע למספרי חולים, לעלויות התרופות ולסודות מסחריים, ולכן יש חשיבות לשמירת המידע מבלי לפגוע בתהליך. משרד הבריאות נערך ופועל לפרסם את הפרוטוקולים של ועדת הסל לשנת 2023 במועדם".

בדיווח מצוטטת ד"ר שני שילה, מנכ"לית העמותה לסרטן ריאה: "אי פירסום הפרוטוקולים המלאים עלול לפגוע בסיכויי תרופה, שהכללתה בסל נדחתה, להיכנס אליו בשנה שלאחר מכן. בלתי נתפס שחלפה שנה, והמטופלים עדיין לא יודעים מה הסיבה שבגללה התרופה שנועדה לא נכללה אשתקד בסל התרופות".

נעמה וינר, מנכ"לית האגודה לזכויות החולה, מוסיפה: "משרד הבריאות לא מקיים את הוראותיו שהוא עצמו קבע ומתעלם מהערות מבקר המדינה בעניין".

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  חדשות,  פרופ' דינה בן-יהודה,  בית הדין המשמעתי של משרד הבריאות,  ד"ר שני שילה,  נעמה וינר
תגובות