COVID-19 בישראל

סוף לחובת הבידוד למאומתי קורונה

תוקף צו חובת הבידוד לא הוארך והחל ממחר בחצות, אין חובת בידוד למי שאומת לקורונה | פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "מוטלת עלינו אחריות לערבות הדדית - יש להישאר בבידוד בעת תחלואה מידבקת כדי להגן על אחרים בסיכון"

בידוד במגיפת הקורונה בישראל. צילום ארכיון: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

ביום א' שעבר הודיע ארגון הבריאות העולמי על סיום מצב החירום בשל הקורונה והבוקר (א') מעדכן משרד הבריאות כי תוקף צו חובת הבידוד לא הוארך והחל ממחר (ב', 15.5) בחצות, אין חובת בידוד בצו למי שאומת לקורונה.

מצב החירום העולמי הוכרז ב-30 בינואר 2020, כשהחלו להגיע דיווחים על דלקת ריאות בלתי מוכרת בווהאן שבסין. היום, יותר משלוש שנים לאחר מכן, כשהבדיקות הביתיות מחליפות את הבדיקות במרכזי הקורונה וקרוב לוודאי שהדיווחים חסרים, משרד הבריאות מדגיש כי הקורונה נותרה מחלה מידבקת ועלולה להיות מסכנת חיים לקבוצות סיכון.

פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ופרויקטור הקורונה, אמר בתגובה: "ביטול חובת הבידוד מהווה נרמול מלא של המענה למגיפה וזו בהחלט נקודת ציון משמעותית. יחד עם זאת, מוטלת עלינו אחריות לערבות הדדית ולהישאר בבידוד בעת תחלואה מידבקת כדי להגן על האחרים מהדבקה, במיוחד שאצל חלקם זה מסכן חיים. אנחנו בעידן שתשומת הלב והדגש מופנים להגנה על קבוצות הסיכון (מבוגרים, מחלות רקע, מדוכאי חיסון ואחרים). ניצחנו את המגיפה אך לא את הנגיף שעודנו כאן ומאתגר את בריאותם ואף את חייהם של אוכלוסיות הסיכון ועלינו להיות ערים לכך ולקחת זאת בחשבון בהתנהלות בשגרה".

במשרד הבריאות מציינים כי חשוב להמשיך לנהוג באחריות: מי שאינו חש בטוב - מומלץ שייבדק ויימנע ממגע עם אנשים אחרים עד חלוף התסמינים; מי שנמצא מאומת לקורונה - חשוב לשמור על בידוד בבית עד חלוף התסמינים. במידה שיש צורך לצאת - להימנע מקהל ולהשתמש במסיכה. כמו כן, משרד הבריאות ממליץ להתחסן נגד קורונה "בעיקר למי שנכלל בקבוצות סיכון".

נושאים קשורים:  בידוד,  קורונה,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות