חדשות

בדיקה ישראלית לזיהוי מקור זיהומי קיבלה את אישור ה-FDA

הבדיקה MeMed מזהה בתוך 15 דקות האם הזיהום נגיפי או חיידקי על ידי מדידת חלבונים בריכוזים נמוכים ישירות מדם הנבדק, ללא מעורבות של טכנאי מעבדה

מערכת MeMed. מפענחת את אותות מערכת החיסון ומבחינה בין זיהום חיידקי לזיהום ויראלי בזמן קצר וברמת דיוק גבוהה. צילום: יח"צ

בדיקה ישראלית לזיהוי מקור זיהומי קיבלה אישור של ה-FDA. הבדיקה MeMed מזהה בתוך 15 דקות האם הזיהום נגיפי או חיידקי בעזרת דגימה של 0.15 מ"ל דם מבלי עיבוד של הדם. כך, היא מספקת לרופאים מידע על הטיפול התרופתי שיש לתת. על כך דיווח עומר כברי אתמול (ד') בכלכליסט. הבדיקה תסייע למרפאות קטנות באזורים מרוחקים ותשפר את המאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.

מימד (MeMed) הודיעה אתמול כי היא קיבלה אישור מה-FDA לשווק את הדור השלישי של הבדיקה שלה, שמספקת תוצאות ללא מעורבות של טכנאי מעבדה.

מייסד ומנכ"ל החברה, ד"ר ערן אדן, אמר ל"כלכליסט" כי "זו פעם ראשונה שיש מכשיר שמסוגל למדוד מספר חלבונים בריכוזים מאוד נמוכים ישר מדם מלא, בלי עיבוד, תוך כמה דקות, וברגע שיש את הטכנולוגיה הזו אפשר להשתמש בה כדי למדוד חלבונים נוספים. חלבונים מתווכים הרבה אינפורמציה לגבי מחלות. זה לא דבר של מה בכך לקבל חותמת כשרות של ה-FDA". החברה מפתחת בדיקות נוספות על בסיס זיהוי חלבונים בדם.

הבדיקה אינה מתבססת על דגימת הגורם המזהם, אלא על התגובה של המערכת החיסונית על בסיס זיהו החלבונים שהיא מייצרת בהתאם לסוג הזיהום. יתרון זה מאפשר לבצע את הבדיקה באמצעות בדיקת דם פשוטה, ללא צורך להגיע למקור הזיהום.

בעוד שהדור הראשון של הבדיקה שיועד למעבדות בבתי חולים, דרש תפעול של לבורנט מיומן וזמן תשובה של שעתיים, הדור השני שלה, שקיבל את אישור ה-FDA ב-2021, התאים גם לתפעול במוקדים רפואיים קטנים אך דרש עבודה של טכנאי לעיבוד מוקדם של הדם בצנטריפוגה להפרדתו לרכיבים שונים והקרשתו. פעולה זו נמשכת 45 דקות, בתוספת 15 דקות לביצוע הבדיקה עצמה במכשיר של מימד. כאמור, הבדיקה החדשה מזהה בתוך 15 דקות האם הזיהום נגיפי או חיידקי בעזרת דגימת דם, ללא עיבוד של הדם.

נושאים קשורים:  בדיקת דם,  אישור ה-FDA,  פיתוח ישראלי,  אבחון,  חדשות,  זיהומים,  מכשור רפואי
תגובות