חדשות

במרכז הרפואי שיבא נפתח היום המרכז לשיקום נפגעי מלחמה

מרכז השיקום הייעודי לטיפול בפצועי מלחמה כולל 36 מיטות שיקום נוספות והוא ערוך להתרחב ולקלוט מספר גדול יותר של פצועים

טקס חנוכת מרכז השיקום לנפגעי מלחמה ב"שיבא". צילום: דוברות ביה"ח

בטקס שנערך היום (ד') במעמד רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, פרופ׳ יצחק קרייס, מנהל "שיבא" ופרופ׳ אמתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי, נפתח המרכז לשיקום נפגעי מלחמה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

מרכז השיקום החדש הוא מרכז ייעודי לטיפול בפצועי מלחמה. המרכז כולל 36 מיטות שיקום נוספות והוא ערוך להתרחב ולקלוט מספר גדול יותר של פצועים, ככל שיידרש לכך.

פרופ' זיו, מנהל בית החולים השיקומי המשולב, אמר בטקס: "השיקום הולך להיות האתגר הלאומי הגדול ביותר של מדינת ישראל בעשורים הבאים. המרכז הרפואי שיבא ליווה את פצועי צה"ל ומלחמות ישראל עוד מימיה הראשונים של המדינה. בעשרות השנים שחלפו מאז, רכש 'שיבא' ניסיון שלא יסולא בפז בטיפול בעשרות אלפי נפגעי פעולות איבה ומלחמות והפך לנושא הדגל של הרפואה השיקומית בהיותו המרכז השיקומי הגדול ביותר בארץ ומהמובילים בעולם בתחום זה. מסעם של הפצועים ובני משפחותיהם רק התחיל. אנחנו נהיה כאן איתם ובשבילם, נעטוף ונלווה אותם לאורך תהליך השיקום הארוך ולמשך כל שארית חייהם".

בית החולים השיקומי המשולב הוא בית חולים משוכלל המשלב טכנולוגיות מתקדמות ומומחים בתחום השיקום ומוביל גישה שיקומית הוליסטית, שמתייחסת לשיקום המטופל הן מההיבט הפיזי והן מההיבט הנפשי. הפצועים יקבלו מעטפת טיפולית מתקדמת שכוללת מרחבי טיפול פיזיותרפיים, ריפוי בעיסוק, הידרותרפיה וטיפולים המשלבים טכנולוגיות חדשניות כמו מציאות מדומה, רובוטים ועוד.

פרופ׳ קרייס אמר בטקס: ״במידה רבה הסיפור של המקום הזה הוא סיפורה של המדינה. המטרה היא להחזיר את המטופלים לחיים מלאים ולהצעיד את ישראל קדימה ולחזור להיות מדינה משגשגת, מצליחה ואיתנה".

עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, הוסיף: "ההבנה כי מציאות החיים כפי שהכרת לפני הפציעה בקרב משתנה לוקחת זמן. כך שישנה חשיבות עליונה למסגרת הטיפולית אליה מגיע הפצוע כבר בשלב הראשון. במחלקות כמו המחלקה לפצועי מלחמה שנפתחה הבוקר במרכז הרפואי שיבא יש את התמיכה והעטיפה להן זקוק הפצוע ואנו מעודדים ומקווים שכך יפעלו בתי חולים נוספים".

נושאים קשורים:  מרכז שיקום,  פצועי מלחמה,  בית החולים שיבא,  פרופ' אמיתי זיו,  חדשות
תגובות