חדשות

נבלמה מתקפת סייבר על המרכז הרפואי זיו בצפת

בחצי השנה האחרונה הותקפו על ידי האקרים בתי החולים מעייני הישועה וכפר שאול-איתנים | בסוף השבוע זוהה אירוע ב"זיו" ונבלם ללא שיבוש או השפעה על מערכות בית החולים

המרכז הרפואי זיו בצפת. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

המרכז הרפואי זיו בצפת הוציא אמש (ב') הודעה משותפת עם משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי על פיה זוהה בסוף השבוע חשד לאירוע סייבר.

על פי ההודעה, האירוע זוהה ונבלם ללא שיבוש או השפעה על המערכות השונות ועל תפעול המרכז הרפואי. בית החולים המשיך לפעול כרגיל ולספק טיפולים רפואיים כשצוותי אבטחת המידע של "זיו", משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי החלו לחקור את האירוע, ובין השאר לבחון אם דלף מידע ומהי מהותו.

כאמצעי זהירות ולחיזוק ההגנות ננקטו פעולות יזומות המגבילות, בין היתר, שליחת וקבלת דוא"ל מחוץ לבית החולים וכן חלק משירותי המחשוב נותקו באופן זמני.

בחצי שנה האחרונה היו ארגוני בריאות בישראל יעד למתקפות רבות. בראשית חודש אוגוסט תקפו האקרים מקבוצת Ragnar Locker את בית החולים מעייני הישועה בבני ברק. מתקפת הכופרה בוצעה על רקע פלילי, התוקפים ניסו להצפין את המידע ולדרוש עליו כופר ובהמשך, חודש מאוחר יותר, החלו לפרסם מידע חסוי ביחס למאושפזים.

באמצע ספטמבר הותקף המרכז לבריאות הנפש כפר שאול-איתנים. באירוע הוצפנו חלק משרתי המחשוב של בית החולים הפסיכיאטרי. הצוותים הרפואיים עברו לנוהל ידני וכצעד מנע, "כללית" ו"מכבי" התנתקו ממערכת המחשוב אופק, המשמשת להעברת מידע בין בתי החולים והקופות.

נושאים קשורים:  התקפת סייבר,  בית החולים זיו,  חדשות,  משרד הבריאות,  האקרים
תגובות