ישראל במלחמה

הר"י: להגמיש עוד את הקריטריונים למגויסים מועמדים ללימודי רפואה

דיקני בתיה"ס לרפואה התבקשו להתחשב ב-50 מועמדים לתכנית ה-4 שנתית המשרתים במילואים, לקבל ממוצע ציונים 85 בתואר הראשון ולערוך ראיון אישי למועמדים | הפקולטות: "ממתינים לחקיקה בנושא"

חיילי מילואים. צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש 90

ההסתדרות הרפואית קוראת להגמיש את הקריטריונים עבור כ-50 מועמדים לתכנית הארבע שנתית ללימודי רפואה המשרתים במילואים, על מנת שלא יפסידו שנת לימודים. פורום דיקני בתי הספר לרפואה בתגובה: "מתקיים הליך חקיקה בכנסת לגבי קבלת סטודנטים ללימודים באוניברסיטה בשנת הלימודים הבאה ונקווה שהחקיקה תאפשר מתן התאמות נוספות".

כפי שפורסם בדוקטורס אונלי, בראשית החודש הודיע פורום דיקני בתי הספר לרפואה כי ידחה את מועדי הבחינות עבור המועמדים שהחלו באוגוסט האחרון את קורסי ההכנה למבחן הידע והלמידה שלהם נקטעה עם פרוץ המלחמה.

במכתב ששלח בסוף השבוע (ה') פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, לפרופ' שי אשכנזי, יו"ר פורום דיקני בתי הספר לרפואה, מציין פרופ' חגי כי שמע מהמועמדים שלמרות שהפורום הגמיש את המועדים לבחינות במענה למצוקתם, הפתרון שהוצע יקל רק על חלק ממשרתי המילואים. "זאת משום שרובם גויסו לתקופות ארוכות שלא מאפשרות די זמן ללמידה", כתב פרופ' חגי.

הוא המשיך ונימק את בקשתו: "אנשי המילואים שפגשתי משרתים ביחידות המובחרות ביותר, חלקם בתפקידי פיקוד שלא יכולים להשתחרר". לדבריו, "מדובר באנשים ערכיים ורציניים שמסורים לערכים ולשירות למען הציבור והם כאלה שכולנו נרצה לראותם יום אחד לא רק כרופאים, אלא גם כמנהלים במערכת".

על מנת להקל על משרתי המילואים, פרופ' חגי "משוכנע שניתן למצוא קריטריונים נוספים שיאפשרו לרופאים אלה להמשיך ולשרת מבלי לוותר על שנת לימודים שלמה, כגון: ממוצע ציונים 85 ומעלה בתואר הראשון; ראיון אישי עם המועמד; שירות מילואים של שלושה חודשים לפחות מאז השבעה באוקטובר (לא בהכרח ברצף)". לדבריו, "ככל שמלוא הקריטריונים הללו יתקיימו יחד, ובהתאם להתרשמות מהראיון האישי, יוכלו דיקני הפקולטות להחליט האם לקבל את המועמד לשנה א', ב', או ג'".

דיקני הפקולטות: "הגדלנו את מספר הסטודנטים, אך התקנים לא עלו בהתאם"

בתגובה לדברים, פורום הדיקנים של הפקולטות לרפואה בישראל מסר לדוקטורס אונלי כי "הפורום דן באופן מעמיק בהתאמות הנדרשות בקבלה ללימודי הרפואה, כולל במסלול הארבע-שנתי. בוצעו מספר התאמות, כולל הארכת תוקף בחינת הידע משנתיים לשלוש שנים, ביטול בחינת החשיבה האנליטית ומתן מועד מיוחד בבחינת הידע למגויסים למילואים. נבדקה האפשרות לתת בונוס למגויסים, אך האפשרות לא אושרה על ידי היועצים המשפטיים".

עוד נמסר מהפורום כי "בימים אלה מתקיים הליך חקיקה בכנסת לגבי קבלת סטודנטים ללימודים באוניברסיטה בשנת הלימודים הבאה ונקווה שהחקיקה תאפשר מתן התאמות נוספות".

בפורום ביקשו להגיש כי "דיקני הפקולטות העלו באופן משמעותי את מספר הסטודנטים הלומדים רפואה בישראל, כולל קבלת עשרות סטודנטים נוספים מחו״ל שגויסו למלחמה. אולם, מספר התקנים להתמחות לא עלה בהתאמה, ולפיכך בוגרי רפואה מתקשים למצוא מקומות התמחות. חיוני שהר״י תטפל בזה באופן דחוף".

כזכור, פורום הדיקנים של בתי הספר לרפואה הודיע בראשית ינואר כי בוטלה בחינת החשיבה האנליטית לכלל המועמדים ומועדי בחינות הידע נדחו: מועד א' ל-10.5.24, מועד ב' ל-7.6.24 והוארך תוקף בחינת הידע לשלוש שנים. עוד נמסר כי למועמדים ששירתו במילואים 30 ימים לפחות, מ-7.12 ועד ל-6.6, שלא היו להם שישה חודשים לפחות ללימוד לבחינת הידע במועד ב', תינתן אפשרות להיבחן במועד מיוחד בתחילת חודש אוגוסט במקום אחד המועדים (א' או ב').

נושאים קשורים:  ההסתדרות הרפואית,  חדשות,  בתי ספר לרפואה,  לימודי רפואה,  חיילי מילואים,  סטודנטים לרפואה,  ישראל במלחמה
תגובות
אנונימי/ת
25.02.2024, 19:08

נבצר מבינתי מדוע יו"ר הר"י עוסק "ומייעץ" בנושא קבלת סטודנטים לרפואה שאינו בתחומו. האם הר"י סיימה לטפל בבעיות הרופאים במדינה ובהסכם הקיבוצי החדש שזה באחריותה? או שבעצם נראה שעדיין לא התחילה לטפל בבעיות הרופאים!