חדשות

התפטרות המונית של רופאים בדרום קוריאה ושיבושים במערכת הבריאות

כ-12 אלף רופאים התפטרו מעבודתם בכ-100 בתי חולים בדרום קוריאה | הרופאים מוחים נגד רפורמה להגדלה משמעותית של מספר הסטודנטים לרפואה וטוענים: התכנית תפגע באיכות ההכשרה והטיפול

בית החולים סנט מרי בסיאול, קוריאה הדרומית. צילום: שאטרסטוק

כ-12,000 רופאים מתמחים התפטרו מעבודתם בכ-100 בתי חולים בדרום קוריאה. ההתפטרות ההמונית היא אקט של מחאה שהחלה ב-20 בפברואר לאחר שממשלת דרום קוריאה הודיעה על רפורמה המבקשת להגדיל את מספר הסטודנטים המתקבלים לבתי ספר לרפואה במדינה ב-65%, כ-2,000 סטודנטים בשנה. כך פורסם הבוקר (ב') באתר inquirer.

מחאת הרופאים מוסברת בכך שהגדלת מספר הסטודנטים לרפואה תגרום לירידה ברמת המקצועיות, לצד פגיעה באיכות השירותים הרפואיים. על פי נתונים שפורסמו על ידי משרד הבריאות של דרום קוריאה, 71.2% מהרופאים הגישו מכתבי התפטרות. במספר מקרים בהפגנות הרופאים היו אירועי אלימות ונפגעים.

שר הבריאות הדרום קוריאני הודיעו כי רופאים צבאיים ימלאו את מקומם של הרופאים שהתפטרו, 20 מנתחים צבאיים ו-138 רופאי בריאות הציבור שהוקצו לעבודה ב-20 בתי חולים למשך ארבעה שבועות.

רפורמת הכשרת הרופאים של נשיא דרום קוריאה, יון סוק יאול, יצאה לדרך בשל גידול מהיר באוכלוסיה המבוגרת. על פי תחזיות ממשלתיות, כ-44% מהאוכלוסיה יגיעו לגיל 65 בשנת 2050. על פי ארגון ה-OECD, בדרום קוריאה יש רק 2.6 רופאים לכל 1,000 נפש, מספר נמוך בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. לצורך השוואה, בישראל, הסובלת אף היא במחסור ברופאים, יש 3.4 רופאים ל-1,000 נפש (נתוני שנת 2021).

ממשלת דרום קוריאה הוציאה צווי מעצר במקביל למעצרם של האחראים לפרוץ השביתה והודיעה כי החלה בתהליך השעיית הרישיון הרפואי של כ-4,900 רופאים מפגינים. המחסור ברופאים בבתי החולים הוביל לביטול ניתוחים וטיפולים וכן לשיבוש פעולתן של יחידות המיון בבתי החולים.

הממשלה, בתגובה, הפעילה תכנית מגירה להגדלת התייעצויות רפואיות באינטרנט ולהארכת שעות הייעוץ בבתי החולים הציבוריים, ופתחה את חדרי המיון של 12 בתי חולים הצבאיים לציבור הרחב.

נושאים קשורים:  מחאה,  דרום-קוריאה,  הכשרה רפואית,  סטודנטים לרפואה,  שביתה,  התפטרות,  חדשות
תגובות